Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Onderdrukte productvermeldingen

Volg deze instructies om een onderdrukte productvermelding te herstellen:

  1. Klik onder Voorraad op Voorraad beheren.
  2. Klik op het tabblad Onderdrukt.
    Notitie: Het tabblad Onderdrukt is alleen zichtbaar als je productvermeldingen hebt onderdrukt.
  3. Voer in de kolom Op te lossen problemen de ontbrekende waarden in het opgegeven veld in.
    1. Als er geen veld in deze kolom staat, klik je op Bewerken om naar de pagina Productinformatie bewerken te gaan. Los de gemarkeerde problemen op deze pagina op en klik op Opslaan en voltooien.
  4. Klik op Opslaan.

Uit ons onderzoek blijkt dat productvermeldingen met volledige productinformatie, waaronder afbeeldingen, categorie (itemtype) en titels (parent-titels) met minder dan 80 tekens de winkelervaring verbeteren doordat klanten gemakkelijker producten kunnen vinden, evalueren en kopen. Als gevolg hiervan zullen we productvermeldingen van niet-media-items die niet voldoen aan bepaalde normen, verbergen (of onderdrukken) in zoek- en bladeropdrachten. Dit betekent dat een klant je productvermelding niet in de zoekopdracht kan vinden als je productvermelding wordt onderdrukt.

We zullen productvermeldingen zonder hoofdafbeelding in alle categorieën onderdrukken, behalve de volgende:

  • Auto-onderdelen en -accessoires
  • Boeken
  • Tijdschriften
  • Muziek
  • Software
  • Video
  • Videogames
  • Dvd

Afbeeldingen die niet voldoen aan de vereisten voor productafbeeldingen worden onderdrukt. Aan de volgende vereisten moet worden voldaan om een afbeelding te kunnen toevoegen aan je product:

  • Hoofdafbeeldingen zonder zichtbare of ongepast bedekte intieme delen, zonder seksueel suggestieve poses of gezichtsuitdrukkingen, en zonder kindmodellen in alle categorieën.
  • Hoofdafbeeldingen die tot 85% van het frame beslaan (horizontale of verticale producten moeten zich uitstrekken tot 85% op de begrenzingsdimensie) in alle categorieën.
  • Hoofdafbeeldingen met een afbeelding die niet wazig of korrelig is en zonder gekartelde randen in alle categorieën.
  • Productafbeeldingen mogen in geen enkele categorie Amazon-logo's of -handelsmerken bevatten, noch varianten of aanpassingen hiervan, of iets dat precies lijkt op de logo's en handelsmerken van Amazon. Dit omvat, maar is niet beperkt tot, woorden of logo's met de termen AMAZON, PRIME, ALEXA of het ontwerp met de Amazon-smile. Productafbeeldingen mogen geen badges bevatten die op Amazon.nl worden gebruikt, noch varianten of aanpassingen daarvan of iets dat precies lijkt op dergelijke badges. Dit omvat, maar is niet beperkt tot, 'Amazon's Choice', 'Premium Choice', 'Amazon Alexa', 'Compatibel met Amazon Alexa', 'Best seller' (Beste verkoper) of 'Top seller' (Topverkoper).
  • Hoofdafbeeldingen met ten minste 1000 pixels aan de langste zijde (ter ondersteuning van de zoom-functie) voor de categorieën Kleding, Schoenen, Horloges, Sieraden en Bagage.
  • Hoofdafbeeldingen met helder witte achtergronden (RGB-waarde van 255) voor de categorieën Kleding, Schoenen, Horloges, Sieraden en Bagage.
  • Hoofdafbeeldingen die geen zichtbare mannequins tonen voor de categorieën Kleding, Schoenen, Horloges, Sieraden en Bagage.
  • Hoofdafbeeldingen met een staand model waarbij de pose niet provocerend is (benen gesloten, armen zijn langs het lichaam, enz.) voor de categorieën Kleding, Schoenen, Horloges, Sieraden en Bagage.
  • Hoofdafbeeldingen met slechts één productweergave voor de categorieën Kleding, Schoenen, Horloges, Sieraden en Bagage.
  • Hoofdafbeeldingen die geen tekst, logo's, grafische afbeeldingen of watermerken weergeven, maar alleen een productfoto weergeven voor de categorieën Kleding, Schoenen, Horloges, Sieraden en Bagage.
  • Hoofdafbeeldingen die het gehele product weergeven zonder afgeknipte onderdelen voor de categorieën Kleding, Schoenen, Horloges, Sieraden en Bagage.
  • Hoofdafbeeldingen die geen verpakking, merklabels of labelkaartjes weergeven voor de categorieën Kleding, Schoenen, Horloges, Sieraden en Bagage.
  • Hoofdafbeeldingen zonder model, maar met een product dat rechtuit wordt getoond voor de categorieën Schoenen, Horloges, Sieraden en Bagage.
  • Hoofdafbeeldingen die geen extra rekwisieten tonen en alleen tonen wat klanten kopen voor de categorieën Schoenen, Horloges, Sieraden en Bagage.

We onderdrukken een productvermelding in de zoek- en bladeropdrachten totdat je een hoofdproductafbeelding opgeeft die voldoet aan al onze categoriespecifieke afbeeldingsvereisten. Zelfs als een aanbieding wordt onderdrukt, kun je deze op Amazon vinden door het ASIN in het zoekveld te typen.

Voor producten met variaties zoals kleur of grootte is deze vereiste van toepassing op de parent-SKU voor de belangrijkste productvermeldingen en op de child-SKU voor elke kleur- en maatvariatie.

Professionele verkopers kunnen het Overzicht van kwaliteit en onderdrukte productvermeldingen downloaden. Zie het onderstaande Onderdrukte productvermeldingen oplossen met voorraadbestanden voor meer informatie.

Onderdrukte productvermeldingen oplossen

Ga als volgt te werk om onderdrukte productvermeldingen te identificeren en op te lossen:


  1. Klik in je verkopersaccount op het tabblad Voorraad en selecteer Voorraad beheren.
  2. Selecteer Onderdrukt in het horizontale menu.
    Notitie: 'Onderdrukt' is alleen zichtbaar als je onderdrukte productvermeldingen hebt om te verbeteren. Als je geen onderdrukte productvermeldingen hebt, is deze optie niet zichtbaar.
  3. Bekijk alle onderdrukte productvermeldingen op de pagina Onderdrukte productvermeldingen of klik op het Probleemtype om te filteren op het specifieke probleemtype.
  4. Er zijn 3 manieren om een onderdrukte productvermelding op te lossen:
    • Optie A: Los onderdrukte productvermeldingen op in de kolom Op te lossen problemen door de ontbrekende waarden in de bewerkbare cellen in te voeren of ontbrekende waarden te selecteren in de vervolgkeuzelijst en op Opslaan te klikken.
    • Optie B: Onderdrukte productvermeldingen in bulk oplossen door meerdere defecten te selecteren waarvoor dezelfde correctie nodig is. Klik vervolgens op Productvermeldingen in bulk oplossen en dien een waarde in de pop-upweergave Kwaliteitsprobleem oplossen voor meerdere productvermeldingen in.
    • Optie C: Los onderdrukte productvermeldingen op die niet kunnen worden opgelost in het bewerkbare raster (Optie A) of in bulk (Optie B) door op Bewerken te klikken en naar de pagina Productinformatie bewerken te gaan. Bij Productinformatie bewerken, worden de ontbrekende productgegevens gemarkeerd en zie je informatieve berichten waarin het probleem verder wordt beschreven. Voor problemen die niet gerelateerd zijn aan afbeeldingen voer je de ontbrekende waarde in en klik je op Opslaan en Voltooien. Volg voor problemen met afbeeldingen de richtlijnen op de pagina Vereisten voor productafbeeldingen en upload vervolgens geldige productafbeeldingen.

Als je geen extra afbeeldingen hebt die voldoen aan onze richtlijnen, kan het nodig zijn om nieuwe afbeeldingen te maken van het product. Je kunt ook afbeeldingen bewerken met behulp van een softwarepakket. Zorg er echter voor dat de beeldkwaliteit niet wordt beïnvloed.

Je kunt de beeldkwaliteit verbeteren met de AmazonBasics draagbare fotostudio. Daarnaast biedt de Mobile Image Capture (in de Amazon-verkopersapp) een vereenvoudigde, goedkope beeldverwerkingsworkflow. De draagbare studio maakt afbeeldingen van hoge kwaliteit mogelijk met een camera of smartphone en de app verbetert, bewerkt, valideert en uploadt afbeeldingen rechtstreeks naar je productvermeldingen. .

Beeldbewerkingsbedrijven zoals Doopic hebben andere verkopers geholpen om hun beelden te verbeteren. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Doopic (Valentina Diara op valentina.diara@doopic.com). Je kunt de AMAZON10P-promotiecode toepassen om de Doopic-services te gebruiken. Je vindt Doopic en andere gelijkaardige bedrijven op onze website voor het Solutions Provider Network.

We hopen dat je deze informatie nuttig vindt, maar houd er rekening mee dat Amazon niet verbonden is met Doopic en andere bedrijven; het zijn onafhankelijke bedrijven. Als je ervoor kiest om Doopic of een ander bedrijf in dienst te nemen, sluit je rechtstreeks met hen een dienstverband en zullen zij je diensten verlenen zoals jij aangeeft. Amazon onderschrijft geen enkel beeldbewerkingsbedrijf of zijn services.

Onderdrukte productvermeldingen in bulk oplossen met behulp van een Excel-bestand

Als je een professioneel verkoopplan hebt en je productvermeldingen bijwerkt met voorraadbestanden, kun je nog steeds Voorraad beheren gebruiken om wijzigingen aan te brengen. Je moet echter ook je voorraadbestanden bijwerken of je kunt de wijzigingen die je hebt ingediend overschrijven via Voorraad beheren.

Volg deze stappen om dubbel werk te voorkomen:

  1. Ga naar Overzicht van voorraad. (Selecteer onder Voorraad de optie Overzicht van voorraad).
  2. Selecteer in het vervolgkeuzemenu Overzichtstype selecteren de optie Overzicht van kwaliteit en onderdrukte productvermeldingen.
  3. Kies Excel (Nieuw) als Overzichtsindeling.
  4. Klik op Overzicht aanvragen om een overzicht te downloaden.
    Notitie: Het kan tot 45 minuten duren voordat dit overzicht is uitgevoerd.
  5. Klik op Downloaden zodra het Overzicht van kwaliteit en onderdrukte productvermeldingen is voltooid.
  6. Open het overzicht en werk Gecorrigeerde waarden bij op het tabblad Verbeteringsmogelijkheden en selecteer Geaccepteerde waarden op het tabblad Gegevensdefinitie. Als je specifiek wilt zoeken naar onderdrukte productvermeldingen, filter je de kolom Waarschuwingstype als Onderdrukt.
  7. Sla het overzicht op met de wijzigingen.
  8. Ga naar Voorraad en dan Producten toevoegen via uploaden.
  9. Klik op het tabblad Je voorraadbestand controleren en uploaden en scrol omlaag naar Stap 2 - Bestand uploaden.
  10. Selecteer het bestandstype: Bestand van kwaliteit en onderdrukte productvermeldingen.
  11. Klik op Bestand kiezen en blader naar je opgeslagen Overzicht van kwaliteit en onderdrukte productvermeldingen.
  12. Klik op Uploaden. Het kan tot 24 uur duren voordat dit overzicht is bijgewerkt.

Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2021, Amazon.com, Inc. or its affiliates