Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Overzicht van prestaties binnenkomende verzendingen

Het Overzicht van prestaties binnenkomende verzendingen biedt een overzicht van de problemen die zijn vastgesteld bij binnenkomende verzendingen in Amazon fulfillment centers. Ga naar het Overzicht van prestaties binnenkomende verzendingen om specifieke gegevens op verzending-niveau te bekijken.

Notitie: We hebben nog niet alle FBA-functies in Nederland geïntroduceerd. Schakel daarom voor het bekijken van Prestaties van binnenkomende verzendingen over naar de DE-weergave van Seller Central via de vervolgkeuzelijst met landen. Als je al FBA-verzendingen beheert voor andere marketplaces, kun je Prestaties van binnenkomende verzendingen bekijken via de marketplace die je normaal gesproken gebruikt.

Velddefinities

Betrokken verzendingen Aantal verzendingen met het vastgestelde probleemsoort
Probleem Het soort probleem dat is vastgesteld voor je binnenkomende verzendingen
SKU met probleem Aantal producten dat problemen had
Eenheden met problemen Aantal eenheden met het vastgestelde probleemsoort

Soorten problemen

Uit het systeem Feedback over prestaties binnenkomende verzendingen, zijn de volgende ontvangstproblemen naar voren gekomen:

Etikettering vereist - Voor alle producten die naar FBA worden verzonden, is een scanbare streepjescode (UPC, JAN, EAN, ISBN, enz.) of een Amazon-productetiket (ook bekend als een X00-etiket) vereist. Als je product een of meerdere van de onderstaande problemen heeft, moet Amazon een etiket op het product aanbrengen zodat het kan worden ontvangen (hiervoor kunnen extra servicekosten in rekening worden gebracht).

Probleem Beschrijving
Etiket vereist Er moest om één of meerdere redenen een streepjescode en/of Amazon-productetiket op je product worden aangebracht. Zie Geëtiketteerde voorraad voor meer informatie.
Streepjescode kan niet worden gescand De fysieke streepjescode of het Amazon-productetiket is beschadigd of is niet-leesbaar door bijv. inktvlekken; het product moet opnieuw van een etiket worden voorzien. Zie Geëtiketteerde voorraad voor meer informatie.
Streepjescode-etiket ontbreekt Het product mist een fysieke streepjescode (UPC, JAN, EAN, enz.) of het Amazon-productetiket (X00-etiket), en moet daarom van een nieuw etiket worden voorzien. Zie Geëtiketteerde voorraad voor meer informatie.
Eenheid is onjuist geëtiketteerd Het etiket komt niet overeen met de fysieke eenheid en het product moet van een ander etiket worden voorzien. Zie Geëtiketteerde voorraad voor meer informatie.
Scanner heeft geen toegang tot streepjescode Je product(en) waren voorzien van de vereiste scanbare streepjescode, maar deze was niet toegankelijk voor de scanner en daarmee niet-leesbaar. Dit kan zijn veroorzaakt door een slechte plaatsing van het etiket of een voorbereiding (zoals met noppenfolie) die het lezen van de originele streepjescode heeft geblokkeerd. Zie Geëtiketteerde voorraad voor meer informatie.

Voorbereiding vereist - Een of meerdere producten waren voor verzending naar FBA niet op de vereiste wijze voorbereid. Als voor je product een of meerdere van de onderstaande problemen wordt vastgesteld, zal Amazon het product moeten voorbereiden zodat het kan worden ontvangen.

Probleem Beschrijving
Verpakken De eenheid was niet verpakt in plastic zakken en er was verpakking in plastic zakken vereist om het te beschermen tegen stof en schade.
Noppenfolie De eenheid was niet verpakt in noppenfolie en er was verpakking in noppenfolie vereist om het te beschermen tegen stof en schade.
Ondoorzichtige zakken De eenheid is een product voor volwassenen en er was verpakking in ondoorzichtige zakken vereist om het te beschermen tegen schade.
Tapen De eenheid moest voor een juiste ontvangst worden voorzien van tape. Het kan zijn dat voor producten met losse onderdelen tape wordt aangebracht om te voorkomen dat deze onderdelen kwijtraken tijdens het fulfillment-proces. Niet-verzegelde plastic zakken of noppenfolie-verpakkingen moeten van tape worden voorzien om te voorkomen dat het verpakkingsmateriaal van de eenheid los raakt.
Waarschuwing voor verstikking De eenheid zat in een plastic zak met een opening groter dan 12 cm en bevatte geen waarschuwing voor verstikking.

Problemen met de verpakking/veiligheid - Er zijn bij aankomst van je product in het Amazon fulfillment center specifieke veiligheidsproblemen vastgesteld:

Probleem Beschrijving
Verzenddoos te groot Een of meer dozen in je verzending hebben de vereisten voor de maximale afmetingen of het maximale gewicht overschreden. Zie het gedeelte Doosafmetingen op de Hulp-pagina Vereisten voor verzending en routering.
Verzenddoos te zwaar Een of meer dozen in je verzending hebben onze vereisten voor maximaal gewicht overschreden. Zie het gedeelte Gewicht van de doos op de Hulp-pagina Vereisten voor verzending en routering.
Onacceptabele staat van pallet Je verzending is niet geplaatst op pallets zoals voorgeschreven in ons beleid.
Gevaar van scherpe producten Een of meerdere producten in je verzending bevatten een scherp product dat niet was verpakt zoals voorgeschreven in ons beleid.
Gevaar: producten die lekken Een of meerdere producten in je verzending bevatten een product dat kan lekken en was niet verpakt zoals voorgeschreven in ons beleid.
Ongeschikt vulmateriaal (verpakkingsmaterialen) Een of meer dozen in je verzending bevatten oneigenlijk verpakkingsmateriaal. Zie het gedeelte Vulmateriaal op de Hulp-pagina Vereisten voor verzending en routering.
Gevaar: elektrische producten Een of meer producten in je verzending inclusief elektrische producten zonder de juiste verpakking.
Verzending-ID niet aangegeven op verzenddoos/-dozen Op een of meerdere dozen in je verzending ontbrak het FBA-verzending-ID-etiket. Je bent verplicht om op elke doos die je naar Amazon verzendt het FBA-verzendingsetiket te plaatsen.

Problemen met productbeperkingen - De producten die naar het fulfillment center zijn verzonden, zijn niet toegestaan.

Probleem Beschrijving
Item met beperking Je product mag niet worden verkocht via FBA of Amazon.
Probleem met de houdbaarheid Je product voldeed niet aan de vereisten voor de houdbaarheidsdatum en/of datum/partij-vermelding.

Problemen met de catalogus - Productvermeldingen voldoen niet aan de catalogusvereisten.

Probleem Beschrijving
Wijziging producttitel vereist Je producttitel voldeed niet aan de vereisten voor FBA-producttitels en/of kwam niet met het productetiket overeen.

Aantal eenheden - Het aantal producten dat je hebt gestuurd was niet het aantal dat stond vermeld in je FBA-verzending.

Probleem Beschrijving
Onverwacht item gevonden Een of meerdere eenheden stonden niet vermeld in je FBA-verzending. Dit probleem kan zich voordoen als de eenheden die je naar het Amazon fulfillment center hebt gestuurd niet zijn vermeld als onderdeel van je verzending of als je vervangende items hebt verzonden die enigszins verschillen van de eenheden op je paklijst (bijvoorbeeld blauwe t-shirts in plaats van de rode t-shirts die in je verzending stonden vermeld).Amazon behoudt zich het recht voor om op jouw kosten dergelijke items naar je terug te sturen of ze te verwijderen.
Meer items aangetroffen dan verwacht Je hebt meer eenheden gestuurd dan in je FBA-verzending stond vermeld. Je kunt in Seller Central het aantal in de verzending aanpassen zodat dit overeenkomt met het ontvangen aantal.
Product of verzending is verzonden naar het verkeerde fulfillment center Je verzending of product is naar een ander fulfillment center verstuurd dan in je verzendplan stond vermeld.
Product beschadigd bij aankomst Je verzending of product is aangekomen in beschadigde staat en kon niet worden ontvangen in je verkoopbare voorraad.

Geëscaleerde feedback over prestaties binnenkomende verzendingen - Amazon kan tijdelijk je mogelijkheid om binnenkomende FBA-verzendingen te maken en te wijzigen opschorten vanwege herhaalde problemen met de naleving van onze vereisten voor binnenkomende verzendingen.

Probleem Beschrijving
Fouten in de voorbereiding van eenheid/verzending Bij een of meerdere van de eenheden in je verzending is een probleem vastgesteld met een of meerdere van onze vereisten voor binnenkomende verzendingen. Mogelijk dien je een telefoongesprek in te plannen met ons bedrijfsactiviteiten-team voordat je privileges met betrekking tot het maken en wijzigen van verzendingen kunnen worden hersteld.


Overzicht van prestaties binnenkomende verzendingen


Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates