Maak een verwijderingsopdracht met behulp van een bestand verwijderingsopdracht
Je kunt een bulk-verwijderingsopdracht indienen door een door tabs gescheiden lijst met items te uploaden. Zie voor meer informatie over het proces van verwijderingsopdrachten Voorraad verwijderen (overzicht).
Je kunt een sjabloon downloaden voor het maken van je bulk-verwijderingsopdracht via de pagina Documenten verwijderingsopdracht uploaden. Het sjabloon bevat de volgende gegevens:
Instructies voor het gebruik van het sjabloon
Definities voor elke kolom in het sjabloon
Voorbeelden voor elke kolom in het sjabloon
Lijst voor verwijderingsverzoek met de items die je wilt verwijderen
Lijst met fouten om fouten te identificeren die kunnen optreden wanneer je de lijst probeert te uploaden
Het maximum aantal items dat je in de lijst kunt opnemen is 1000.
Klik onder Bestand verwijderingsopdracht voorbereiden op Sjabloon downloaden. Volg de instructies in de werkmap om de lijst met items voor het verwijderingsverzoek te voltooien. Controleer de tabbladen Instructies, Gegevensdefinities verwijdering en Voorbeelden in de werkmap voordat je de lijst in het tabblad Verwijderingsverzoek voltooit.
Wanneer je de lijst in het tabblad Verwijderingsverzoek hebt voltooid, klik je op Bestand en vervolgens op Opslaan als. Blader naar de locatie waar je het bestand wilt opslaan. Selecteer in de vervolgkeuzelijst Opslaan als type vervolgens Tekst.
Voor het indienen van je verwijderingsopdracht klik je onder Bestand verwijderingsopdracht uploaden op Bladeren. Blader naar de locatie waar je het door tabs gescheiden verwijderingsverzoek hebt opgeslagen en klik op Openen. Klik onder Bestand verwijderingsopdracht uploaden op Nu uploaden.
Tip: Upload een testbestand met slechts één item om te controleren of je je verzoek kunt uploaden.
Onder Status en geschiedenis van het bestand bekijken kun je de resultaten bekijken van je laatste tien (10) geüploade verwijderingsverzoeken, inclusief datum, tijd, batch-ID en status. Klik op de knop Vernieuwen om de meest recente resultaten te zien. Als je fouten tegenkomt, klik je op Verwerkingsoverzicht bekijken om de gegevens weer te geven. Dit overzicht helpt je bij het oplossen van eventuele fouten. Nadat de fouten zijn opgelost, ga je naar stap 2 en upload je het bestand opnieuw.
Er zijn bepaalde fouten die niet worden gedetecteerd bij het uploaden van een verwijderingsverzoek. Als je je bestand hebt kunnen uploaden, maar fouten ziet op het moment dat je de voortgang van je verzoek wilt controleren, is waarschijnlijk een van de volgende fouten opgetreden:
Serviceniveau-overeenkomst voor bezorging niet beschikbaar Bezorging op de specifieke postcode is niet beschikbaar
SKU niet herkend Als de SKU niet wordt herkend, verschijnt deze in je verkopersaccount als een bestelling die niet kan worden verwerkt
SKU OOS ('niet op voorraad') Als een SKU niet op voorraad is, treedt er een fout op
Meer dan 1000 SKU-codes Als er meer dan 1000 SKU-codes in de lijst staan, kan het verzoek een time-out-fout ondervinden voordat het kan worden aangemaakt
Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist).
Aanmelden