Op deze pagina vind je enkele van de veelgestelde vragen over FBA-export in de EU.
A: Op dit moment maak je geen extra kosten wanneer je FBA-producten binnen de EU worden geëxporteerd.
A: Nee. Je kunt ervoor kiezen om al je FBA-producten te laten exporteren naar de EU of je kunt ervoor kiezen om mediaproducten wereldwijd te exporteren, inclusief ondersteunde Europese landen.
A: Nee. Je kunt ervoor kiezen om al je FBA-producten te laten exporteren naar de 10 of 26 opgegeven EU-landen, afhankelijk van de landgroep die je selecteert, of je kunt afzien van deelname aan de FBA-exportservice voor de EU.
A: Nee. Je FBA-producten zijn alleen beschikbaar voor verkoop op de Amazon-marketplaces waar je je producten hebt vermeld via het FBA-programma.
A: Nee. Alleen bestellingen die op Amazon.de zijn geplaatst, worden ondersteund door FBA-exportservice voor de EU.
A: Je bent als enige verantwoordelijk voor het berekenen, factureren, rapporteren en betalen van alle invoerrechten, belastingen of andere inhoudingen, evenals voor eventuele vereiste Intrastat-aangiften met betrekking tot de doorvoer van je goederen. Raadpleeg je advocaat of belastingadviseur voordat je FBA-export voor de EU inschakelt.
A: Ja. De prijs die je opgeeft voor je FBA-producten, zoals weergegeven in de prijs voor de klant, moet inclusief btw voor het land van bestemming zijn.
A: Amazon geeft geen btw-facturen uit namens verkopers. Het is je eigen verantwoordelijkheid om te voldoen aan alle wettelijke en btw-vereisten bij het verstrekken van btw-facturen aan klanten voor verkooptransacties. Als je niet zeker bent van je btw-verplichtingen, raden we je ten zeerste aan de implicaties van deze verplichtingen na te vragen bij je lokale belastingkantoor of contact op te nemen met je belastingadviseur. Als je geen btw-facturen kunt verstrekken, moet je dit aangeven op de relevante pagina's van je verkopersprofiel in je Amazon-verkopersaccount. Neem contact op met kopers om eventuele problemen voor bestellingen die al zijn voltooid en waarvoor je geen btw-factuur kunt verstrekken, rechtstreeks met hen op te lossen. Dit kan bijvoorbeeld via een gedeeltelijke terugbetaling of het retourneren van het product. Als kopers contact opnemen met het Amazon-klantenserviceteam met btw-factuuraanvragen, raden we hen aan rechtstreeks contact op te nemen met verkopers. Als dit niet lukt, laten we hen weten dat ze de producten kunnen retourneren en betalen we deze terug, waarbij we je Amazon-verkopersaccount dienovereenkomstig debiteren.