Overzicht
Nu je de Amazon-verkopersovereenkomst en bijbehorende beleidsregels en richtlijnen hebt gelezen, willen we je aanvullende informatie geven die essentieel is voor succesvol verkopen op Amazon.
We merken dat nieuwe verkooppartners op Amazon vaak hun ervaringen met andere verkoopservices met zich meebrengen en ervan uitgaan dat alle verkoopservices hetzelfde werken. Ze denken misschien dat het niet nodig is om veel aandacht te besteden aan de gegevens in je verkopersovereenkomst en het programmabeleid en de richtlijnen. Als gevolg hiervan krijgen we berichten van verkooppartners die beginnen met "Ik wist niet dat het de bedoeling was dat ik...".
We willen niet dat je in die positie terechtkomt, dus geven we je een overzicht van een aantal zaken die het vaakst over het hoofd worden gezien door nieuwe verkooppartners.
Producten vermelden
Dingen om te weten
-
Het vermelden van producten in de juiste categorieën en met de juiste informatie is cruciaal voor een goede klantervaring en sterke verkoperprestaties.
-
Al je productvermeldingen moeten voldoen aan de normen die worden beschreven in de stijlgids die specifiek is voor je categorie. Zie Stijlgidsen voor productpagina's voor meer informatie.
-
Amazon-klanten verwachten dat hun producten goed verpakt zijn en op tijd aankomen.
-
Productpagina's behoren niet tot één verkoper. De titel, afbeelding en gegevens van het product moeten specifiek zijn voor het product zelf, niet voor individuele promoties van producten of verkopers. Zorg ervoor dat de productpagina alle extra items beschrijft die essentieel zijn voor het gebruik van het product.
-
Stel je verzendkosten, verkoopprijzen en promoties in Seller Central in. Vermeld deze gegevens niet in je productvermeldingsgegevens.
Dingen om te doen
Producttitels
-
Geef alleen informatie over het specifieke product.
-
Houd het kort, maar de belangrijkste informatie moet erin staan.
-
Maximaal 200 tekens, maar we raden minder dan 80 tekens aan.
-
Begin waar van toepassing met het productmerk en niet met de verkoper.
-
Voeg een modelnummer toe, indien beschikbaar.
-
Gebruik alleen platte tekst (geen HTML-opmaak).
-
Zorg voor een juist gebruik van hoofdletters/kleine letters.
-
Gebruik cijfers ('2' in plaats van 'twee').
Raadpleeg de hulp-pagina Vereisten voor producttitels.
Afbeeldingen
-
Toon alleen het product dat te koop is, zonder accessoires: dus wat de koper daadwerkelijk zal ontvangen.
-
Gebruik een zuiver witte achtergrond (RGB-waarden van 255,255,255).
-
Vermijd wazige en gepixeleerde afbeeldingen. Het product en alle kenmerken ervan moeten duidelijk zichtbaar zijn
-
Verstrek afbeeldingen van 1.600 pixels of groter aan de langste zijde.
-
Het product moet ten minste 85% van het afbeeldingsgebied vullen.
-
De afbeeldingsindeling moet JPEG (.jpg), TIFF (.tif) of PNG (.png) zijn. JPEG heeft de voorkeur.
-
Gebruik professionele foto's.
Raadpleeg de hulp-pagina Vereisten voor productafbeeldingen.
Dingen om te vermijden
Producttitels
-
Marketinginformatie, promoties of andere informatie die niet beschrijvend is voor het product zelf (bijvoorbeeld 'x% korting', marketingberichten, URL van verkoper of naam van verkoper, verkoopslagzinnen zoals 'gratis verzending', '100% kwaliteit gegarandeerd' in de titel).
-
Een categorie voor je product selecteren die niet overeenkomt met de bestaande Amazon-categoriestructuur (browse tree).
-
HTML-code
-
ALLES IN HOOFDLETTERS
-
Symbolen (! * $?)
Afbeeldingen
-
Accessoires en andere items tonen die niet met het product worden verkocht.
-
Lifestyle-foto's voor de hoofdafbeelding die bijvoorbeeld mensen laten zien die het product gebruiken.
-
Eén afbeelding met meerdere kleuren of weergaven van het product.
-
Gekleurde achtergronden.
-
Graphics, illustraties of geanimeerde afbeeldingen zijn niet toegestaan.
-
Randen, watermerken, tekst, URL's, verkoperslogo of naam op de afbeeldingen.
-
Naaktheid.
-
Fotomodellen.
-
Lijntekeningen of artistieke voorstellingen.