Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Transactielimiet en accountcontrole

Verkoopsnelheid

Om klanten beter bij te staan controleert Amazon de verkoopsnelheid - het aantal transacties en het geldbedrag van de transacties van een verkoper gedurende een bepaalde maand.

Alle verkopers beginnen met dezelfde 'transactielimiet'. Deze limiet is gebaseerd op een rolcyclus van 28 dagen; alleen transacties binnen de afgelopen 28 dagen zijn opgenomen bij het bepalen van de huidige snelheid van een verkoper.

Verhoging transactielimiet

Wanneer je je huidige transactielimiet nadert of overschrijdt, beoordelen we je account en kunnen we de limiet verhogen. Je hoeft geen contact op te nemen met Amazon om je transactielimiet te verhogen. Verhogingen worden toegekend of geweigerd als onderdeel van ons proactieve evaluatieproces.

We nemen per e-mail contact met je op als we tijdens de beoordeling vragen hebben over je account. We behouden ons het recht voor om je verkoop-privileges te beperken en/of betalingen in te houden, afhankelijk van eventuele problemen die we constateren.

Notitie: Tijdens een accountbeoordeling kunnen nieuwe bestellingen in je account worden weergegeven als in behandeling. Bestellingen die in behandeling zijn hebben geen bevestigingsknop of annuleringsknop in Bestellingen beheren en worden niet weergegeven in het besteloverzicht of het overzicht van niet-verzonden bestellingen. Deze bestellingen hebben niet de status 'beschikbaar' en mogen niet worden verzonden, ook niet als de koper rechtstreeks contact met je opneemt.

Als we vaststellen dat een verhoging van je verkooplimiet terecht is, worden bestellingen in behandeling weer beschikbaar voor verzending. Houd er in dit geval rekening mee dat er in Bestellingen beheren mogelijk een groot aantal bestellingen beschikbaar voor verzending tegelijk zichtbaar wordt.

Als een verhoging van je transactielimiet niet wordt goedgekeurd, word je hiervan per e-mail op de hoogte gebracht.

Accountcontroles

Als we tijdens een evaluatie constateren dat je huidige verkoopvolumes of voorraad niet overeenkomen met de feedback van kopers of je verkoopgeschiedenis, kunnen we je verkopersaccount of Verkopen via Amazon-betaalaccount gaan controleren. Als je verkopersaccount wordt gecontroleerd, kunnen we je productvermeldingen opschorten. Als je Verkopen via Amazon-betaalaccount wordt gecontroleerd, is het mogelijk dat (een deel van) je tegoed tijdelijk niet beschikbaar is.

We begrijpen dat dit proces een grote invloed heeft. We voeren de accountcontrole zo snel mogelijk uit en doen er alles aan om je verkoop niet te onderbreken. De meeste controles worden binnen 30 dagen voltooid, maar we kunnen de beoordelingsperiode verlengen.

De accountcontrole sneller laten verlopen

Mogelijk kun je, indien dit van toepassing is, de accountcontrole versnellen door ons te voorzien van antwoorden op de volgende vragen:

  • Hoe lang verkoop je al?
  • Waar komt je voorraad vandaan?
  • Hoe hoog zijn je verwachte maandelijkse verkopen op Amazon?
  • Wat is de beschikbaarheid van de te verzenden items?
  • Wat zijn de adressen van mogelijke verkooplocaties?
  • Wat zijn de links naar andere Amazon-websites waar je actief verkoopt?
  • Welke verzendgegevens van recent verzonden bestellingen kun je ons geven?
  • Wat is je btw-nummer?

Je kunt ons informatie geven door te antwoorden op de kennisgeving over de controle. Je vindt de kennisgeving op de pagina Prestatiemeldingen onder de sectie Prestaties in je verkopersaccount. Verzendgegevens kunnen ook worden verstrekt in de sectie Bestellingen beheren.

Je kunt kopers ook vriendelijk vragen om feedback achter te laten op je account nadat ze hun items hebben ontvangen. Kopers kunnen snel en eenvoudig feedback geven door naar www.amazon.nl/feedback te gaan.

Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2021, Amazon.com, Inc. or its affiliates