Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Veelgestelde vragen over accountstatus

Wat is het doel van de pagina Accountstatus?

De pagina Accountstatus geeft een overzicht van de mate waarin je verkoopaccount voldoet aan de prestatiedoelen en beleidsregels die gelden om op Amazon te mogen verkopen. Om ervoor te zorgen dat we onze klanten een geweldige ervaring bieden, kan Amazon actie ondernemen met betrekking tot deze statistieken als ze niet voldoen aan onze doelen.

We bekijken regelmatig de prestaties van alle verkopers en informeren hen wanneer ze daarvan afwijken. Deze beoordeling heeft tot doel je de mogelijkheid te bieden om je prestaties te verbeteren voordat het probleem invloed heeft op je vermogen om te verkopen. Af en toe worden verkopersaccounts met zeer slechte prestaties onmiddellijk gedeactiveerd.

Als je verkoopaccount is gedeactiveerd, kom je mogelijk in aanmerking voor herstel. Je kunt tegen deze beslissing in beroep gaan door ons een actieplan te verstrekken voor het corrigeren van de problemen die tot de maatregelen hebben geleid. Lees hoe je in beroep kunt gaan tegen de beperking of opheffing van verkoopprivileges.

Hoe werkt de accountstatusbeoordeling?

De accountstatusbeoordeling (AHR, Account Health Rating) is een nieuwe functie waarmee je de status van je account kunt controleren op basis van je naleving van het verkoopbeleid van Amazon. Deze houdt rekening met factoren zoals het aantal onopgeloste beleidsschendingen op je account op een bepaald moment, de relatieve ernst van deze schendingen en de mate waarin je een positieve impact hebt op de klantervaring via je verkoopactiviteiten. Deze beoordeling verandert niets aan het bestaande verkoopbeleid van Amazon en wordt in de loop van de tijd verder verfijnd.

Om een 'goede' accountstatus te behouden, moet je alle beleidsschendingen tijdig aanpakken. Als je AHR 'in gevaar' of 'kritisch' is, loopt je account het risico gedeactiveerd te worden. Sommige verkoopbeleidsregels worden niet meegenomen bij de beoordeling. Zorg voor de algehele naleving van onze voorwaarden, beleidsregels en toepasselijke wetten om deactivering van je account te voorkomen, onafhankelijk van je AHR. Ga voor meer informatie over de AHR naar Accountstatusbeoordeling: veelgestelde vragen.

Wat moet ik doen als ik een of meer schendingen, problemen of klachten zie op mijn pagina Accountstatus?

Als je schendingen, problemen of klachten op je pagina Accountstatus ziet, loop deze dan even rustig na door te klikken op Gegevens bekijken in het gedeelte Naleving van productbeleid op de pagina. Hier zie je een geschiedenis van alle content (productvermeldingen, afbeeldingen enz.) die is verwijderd, samen met de huidige status ervan, en de volgende stappen om de verkoop te hervatten. Als je een verwijderd product weer wilt verkopen, volg je de richtlijnen naast het item in de kolom Volgende stappen.

Lees hoe je in beroep gaat tegen accountdeactivering of verwijdering van productvermeldingen.

De prestaties van mijn verkoopaccount ten opzichte van een statistiek of beleid op de pagina Accountstatus wijken af, maar op de pagina Accountstatus staat niet dat mijn account het risico loopt op deactivering of gedeactiveerd is. Waarom is dat?

Bij het berekenen van je accountstatus houden we rekening met het bestelvolume.

Als je bijvoorbeeld slechts tien bestellingen hebt en één ervan een defect heeft, is je percentage defecte bestellingen 10%. Hoewel dat technisch boven ons doel van 1% ligt, weerspiegelt dit niet noodzakelijkerwijs een echt probleem met je prestaties gezien het lage aantal bestellingen.

Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2021, Amazon.com, Inc. or its affiliates