Belangrijk: Het niet naleven van de FBA-vereisten voor productvoorbereiding, veiligheidseisen en productbeperkingen kan resulteren in de weigering van voorraad bij het Amazon Fulfillment Center, verwijdering of retournering van voorraad, blokkering van toekomstige verzendingen naar het Fulfillment Center, of kosten die in rekening worden gebracht voor de voorbereiding of niet-naleving in het Fulfillment Center. Deel deze vereisten met je transportdienst of leverancier om ervoor te zorgen dat ze volledig worden begrepen en nageleefd.
De volgende vereisten zijn van toepassing op alle LTL/FTL-bezorgingen die naar Amazon Fulfillment Centers worden verzonden.
Palletvereisten
Alle verzendingen van niet-kleine pakketten moeten op een pallet worden verzonden.
Gebruik bij het leveren van voorraad aan EU-landen 800 x 1200 mm euro/CHEP.
Wij accepteren alleen houten pallets van 1000 x 1200 mm die van 4 zijden toegankelijk zijn en van GMA klasse B of hoger zijn, en CHEP-pallets van 1000 x 1200 mm bij het bezorgen van voorraad in het Verenigd Koninkrijk.
-
Andere palletformaten kunnen worden geweigerd.
-
Palletuitwisseling is niet beschikbaar.
-
Pallets die internationaal worden verzonden, moeten een warmtebehandeling hebben gehad volgens de ISPM-15-standaard.
-
Gebroken of beschadigde pallets zijn niet acceptabel en kunnen op kosten van de verkoper worden afgewezen.
Amazon Fulfillment Centers kunnen de bezorging van oceaancontainers momenteel niet accepteren. Bovendien is voor bezorgingen waarbij de verzending niet op een pallet staat, vooraf een uitzonderlijke machtiging nodig, waarbij het businessteam van Amazon rechtstreeks contact met je opneemt voor goedkeuring en inschrijving.
Zeecontainers en verzendingen die niet op een pallet staan en waarvoor geen machtiging is gegeven, kunnen in de dok worden geweigerd, op jouw kosten aan je worden geretourneerd of onderhevig zijn aan toepasselijke niet-nalevingskosten.
Notitie: Je kunt je voorraad naar Amazon Fulfillment Centers in de VS, het VK, Duitsland, Frankrijk, Italië en Spanje verzenden via een volle zeecontainerlading (FCL), een minder dan een containerlading (LCL) en luchtvracht met Amazon Global Logistics als transportdienst.
Cognossement (BOL)
Als er twee of meer bestellingen vanaf dezelfde afhaallocatie naar hetzelfde Amazon Fulfillment Center worden verzonden en de vereiste bezorgdatum hetzelfde is, consolideer je bestellingen in één verzending met één cognossement.
-
Op het cognossement moeten alle Amazon-referentie-ID's (inkooporders) in de verzending staan. Amazon-referentie-ID's zijn te vinden op de pagina Bestaande verzending bekijken.
-
Het cognossement moet de hoeveelheid dozen en pallets per verzending bevatten.
-
Indien mogelijk dient de verkoper het cognossementsnummer op het etiket van de doos of pallet te vermelden. Hierdoor kan de vracht bij bezorging in een Amazon Fulfillment Center snel geverifieerd worden.
-
Combineer geen bestellingen van Amazon en van andere klanten in dezelfde verzending.
-
De originele cognossementsgegevens moeten ter beschikking worden gesteld aan de transportdienst, zodat deze vooraf een bezorgafspraak kan maken.
Bezorgafspraken inplannen
-
Voor iedere bezorging bij een Amazon fulfillment center moet de verkoper of de transportdienst minimaal 24 uur van tevoren een bezorgafspraak aanvragen.
-
Alle boekingsaanvragen moeten via Carrier Central worden gedaan.
-
De verkoper moet de transportdienst voorzien van een volledige lijst van Amazon-referentie-ID's (inkooporders), PRO-nummers en FBA-verzending-ID's die zijn opgenomen op of bij het cognossement en moet de transportdienst vertellen dat Amazon deze informatie nodig heeft bij het inplannen van een dokafspraak. Verkopers kunnen het boekingsformulier gebruiken om verplichte informatie aan de transportdienst te verstrekken.
-
De transportdienst moet het aantal dozen en pallets opgeven bij gebruik van Carrier Central.
-
De transportdienst moet het opgegeven aantal in het Carrier Central-systeem ook daadwerkelijk bezorgen.
-
Ladingen worden niet geaccepteerd zonder ingeplande afspraak.
-
Alle bezorgingen moeten op tijd aankomen. Als je verzending vertraagd is vanwege onvoorziene gebeurtenissen, moet Amazon hiervan op de hoogte worden gesteld. Stuur een e-mail naar Amazon (NOC) en neem contact op met de fulfillment center-bewaker bij de poort. Raadpleeg voor meer informatie de adressen en bezorgingsvoorwaarden van fulfillment centers in de EU. Desbetreffende wijzigingen in de planning worden gemaakt op basis van beschikbaarheid.
In april 2021 gaan we over van Amm naar Finsterwalder voor verzendingen naar fulfillment center WRO5. Vanaf 26 april 2021 wordt bij verzendingen voor de Duitse marketplace die zijn toegewezen aan WRO5 het Finsterwalder-adres weergegeven. Andere verzendingen voor de Duitse marketplace die zijn toegewezen aan fulfillment centers in Polen en Tsjechië, worden nog doorgestuurd naar Amm.
Notitie: Neem contact op met je transportdienst om te weten te komen of je een afspraak moet plannen en hoe het boekingsproces werkt. Informeer altijd je transportdienst, zowel externe diensten als transportdiensten die eigendom zijn van Amazon, om een soepele bezorging te garanderen.
Finsterwalder: Om een afspraak in te plannen voor een verzending van minder dan een vrachtwagenlading of verzending van een vrachtwagenlading met Finsterwalder in Halle (Saale), moet je transportdienst een afspraak boeken bij Finsterwalder Booking.
Versand durch Amazon:
[Your Amazon Company Name]
Finsterwalder Transport und Logistik GmbH
Schieferstraße 16
06126 Halle/Saale
Amm: Om een afspraak in te plannen voor een verzending van minder dan een vrachtwagenlading of verzending van vrachtwagenlading met Amm-hub in Nürnberg, moet de transportdienst het X-Dock-formulier van Amm invullen en het opsturen naar amazon-fba@amm-spedition.de.
Versand durch Amazon:
[Your Amazon Company Name]
c/o Amm GmbH & Co KG Spedition
Hamburger Str. 99
90451 Nürnberg