Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

De fout 'geen productvermelding' corrigeren

De fout 'geen productvermelding' betekent dat je productvermelding niet kan worden bekeken op Amazon. De productvermelding moet worden gecorrigeerd om je product beschikbaar te maken voor verkoop.

De volgende foutmeldingen geven aan dat er geen productvermelding voor je product bestaat:

  • Er bestaat geen productvermelding voor dit voorraaditem
  • Item niet in catalogus
  • Er bestaat geen door Amazon uitgevoerde productvermelding voor dit voorraaditem.

De fout 'geen productvermelding' is vaak het gevolg van onjuiste feeds. Als je feeds gebruikt en vaak de fout 'geen productvermelding' hebt ontvangen, kun je controleren of je feed klopt. Zie FBA-producten in bulk vermelden voor meer informatie.

Je kunt ook het rapport Vastzittende voorraad corrigeren gebruiken om de fout 'geen productvermelding' op te lossen. Als het rapport niet beschikbaar is, heb je geen vastzittende voorraad. Zie Vastzittende voorraad corrigeren voor meer informatie.

Als je feed klopt en je voorraad niet vastzit, zou het kunnen dat je om de volgende redenen de fout 'geen productvermelding' ontvangt:

  • Is je productvermelding actief?
  • Klopt je productvermelding?
  • Is je product beperkt of gereserveerd?
  • Klopt de startdatum van de verkoop?
  • Is je product een variatie van een ander ASIN?
  • Zijn je accountinstellingen actueel?

Is je productvermelding actief?

Je productvermelding is mogelijk inactief of je moet een nieuwe productvermelding maken.


  1. Typ op de pagina Voorraad beheren de product-MSKU in het vak Zoeken en klik op Zoeken.
  2. Als de status Actief is, ga je verder naar het gedeelte 'Is je productvermelding onnauwkeurig?'
  3. Als de status Inactief is, controleer je de notitie tussen haakjes om de volgende stappen te bepalen. Bijvoorbeeld:
    • Raadpleeg voor Inactieve (geblokkeerde) items de berichten die je mogelijk hebt ontvangen voor de volgende stappen.
    • Vul voor Inactieve (niet op voorraad) items de voorraad aan.
    • Klik voor Inactieve (gesloten) items op Opnieuw aanbieden.
  4. Als je de productvermelding niet kunt vinden, klik je op de knop Een product toevoegen in de rechterbovenhoek van de pagina en maak je een nieuwe productvermelding. Zie Eén product toevoegen - Overzicht voor meer informatie.
    Tip: Zorg ervoor dat het ASIN, de Verkoper-SKU (MSKU) en de staat overeenkomen met de items in je voorraad. Als ze niet overeenkomen, wordt er een tweede item aan je voorraadlijst toegevoegd. De eerste productvermelding wordt dan niet gecorrigeerd.

Klopt je productvermelding?

Als je productvermelding niet klopt, is deze mogelijk niet gekoppeld aan het product dat je naar het fulfillment center hebt gestuurd.

  • Zijn de Verkoper-SKU en ASIN/ISBN hetzelfde als die van het product dat de fout veroorzaakt? Als de Verkoper-SKU, ASIN of ISBN niet overeenkomen, klik je op de knop Een product toevoegen en maak je een nieuwe productvermelding met dezelfde Verkoper-SKU als het product dat de fout veroorzaakt.
  • Staat er een prijs vermeld voor het product (Jouw prijs + Verzending)? Als de prijs ontbreekt, klik je op Bewerken in de rechterkolom van de productvermelding die je wilt wijzigen. Vul het veld Jouw prijs in en klik vervolgens op Opslaan en voltooien.
  • Is de staat hetzelfde als die van het product dat de fout veroorzaakt? Als het een andere staat is, klik je op Een andere staat toevoegen in de rechterkolom van de productvermelding die je wilt wijzigen. Bewerk de staat en klik vervolgens op Opslaan en voltooien.
  • Is de kolom Fulfilled by voor dat product ingesteld op Amazon? Als de kolom is ingesteld op Verkoper, selecteer je de productvermelding voor dat product en klik je in het menu Actie op geselecteerd op Wijzigen naar Fulfilled by Amazon.

Als je Ja hebt geantwoord op alle bovenstaande punten, ga dan verder naar de rubriek Is je product beperkt, gereserveerd of .

Is je product beperkt of gereserveerd?

Amazon controleert en verwijdert productvermeldingen regelmatig als gevolg van productbeperkingen of verkoopbeperkingen of als dubbele productpagina's worden gevonden. Er wordt vervolgens ook een e-mail met informatie over deze wijzigingen verstuurd.


  1. Controleer je mailbox om te zien of je berichten van Amazon hebt ontvangen over dit product.
  2. Als je geen berichten hebt ontvangen, ga je verder naar het gedeelte Klopt de startdatum van de verkoop.
  3. Als je informatie over dit product hebt ontvangen, volg je de instructies die je hebt ontvangen.

Klopt de startdatum van de verkoop?

Als je een Datum van begin met verkopen instelt die in de toekomst ligt, zal Amazon deze producten pas op die datum te koop aanbieden.


  1. Klik op Bewerken op de pagina Voorraad beheren in de rechterkolom van de productvermelding die je wilt wijzigen. Ga naar het veld Datum van begin met verkopen.
  2. Als het veld Datum van begin met verkopen leeg is of als de datum in het verleden ligt, ga je verder met het gedeelte Is je product een variatie van een ander ASIN.
  3. Als het veld Datum van begin met verkopen in de toekomst ligt, verwijder je de datum en klik je op Opslaan en voltooien.

Is je product een variatie van een ander ASIN?

Je kunt variaties maken van een parent ASIN. Een T-shirt kan bijvoorbeeld verkrijgbaar zijn in verschillende maten en kleuren. Het T-shirt is een parent ASIN en de vermeldingen voor verschillende maten en kleuren zijn de productvariaties, ook wel child ASIN-codes genoemd. Als de ASIN-relatie parent-child niet klopt, kan dit tot de fout 'geen productvermelding' leiden.

Zie Over parent-childrelaties voor meer informatie over relaties tussen parent en child.


  1. Klik in Volledige voorraad tonen op het ASIN/ISBN voor het product.
  2. Als er geen opties voor de kleur en/of grootte zijn, ga dan verder naar het gedeelte Zijn je accountinstellingen actueel.
  3. Als er verschillende kleuren of maten zijn, is je productvermelding een variatie van een ander ASIN. Selecteer de kleur en/of maat van het product dat je aanbiedt. Scrol naar beneden op de pagina en selecteer en kopieer (Ctrl+C) het ASIN voor deze productvermelding.
  4. In Volledige voorraad tonen plak je het ASIN dat je hebt gekopieerd naar het vak Zoeken en klik je op 'Zoeken'.
  5. Klik aan de linkerkant van de pagina op Mijn gehele voorraad. Zoek in de kolom Status naar Variaties.
  6. Als Variaties in de kolom Status wordt weergegeven, ga je verder naar het gedeelte Zijn je accountinstellingen actueel.
  7. Als Variaties niet in de kolom Status wordt weergegeven, klik je op de knop Een product toevoegen, plak je het ASIN dat je hebt gekopieerd in het zoekvak Zoeken op Amazon en klik je op Zoeken. Klik op Verkoop die van jou om een nieuwe productvermelding te maken met de juiste parent-childrelatie.

Zijn je accountinstellingen actueel?

Als bij elk item in je voorraad de foutmelding 'geen productvermelding' wordt weergegeven, is er mogelijk een probleem met je account. Controleer je accountinstellingen en zorg voor het volgende:

Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates