Een product toevoegen is een interactieve webgebaseerde interface die wordt gebruikt om een klein aantal producten één voor één op te sommen. Deze tool is beschikbaar in de vervolgkeuzelijst van het menu Voorraad van je verkopersaccount. De tool Een product toevoegen kan voor het volgende worden gebruikt:
Voordat je je product matcht met de bestaande productvermelding op Amazon, moet je ervoor zorgen dat je de volgende informatie beschikbaar hebt:
Te verstrekken informatie | Beschrijving |
---|---|
Aanbiedingsgegevens | Aanbieding omvat de staat van het product, de prijs, het aantal, de verzendopties enzovoort. Je kunt je aanbieding op elk gewenst moment bijwerken. |
Volg deze stappen om je product te koppelen aan een bestaande productvermelding:
Een nieuwe productvermelding maken
Als je je product niet kunt vinden met Een product toevoegen, kun je Een nieuwe productvermelding maken op Amazon. Voordat je een nieuwe productvermelding op Amazon maakt, moet je ervoor zorgen dat je de volgende informatie beschikbaar hebt:
Te verstrekken informatie | Beschrijving |
---|---|
Product-ID | De meeste producten hebben een unieke identificatiecode, zoals een UPC, EAN, JAN of ISBN. Het zorgt voor nauwkeurige informatie op de productpagina. |
Aanbiedingsgegevens | De gegevens van de aanbieding zijn onder meer de staat van het product, de prijs, het aantal, de verzendopties enz. Je kunt je aanbieding op elk gewenst moment bijwerken. |
Productgegevens | Productgegevens zijn onder andere kenmerken zoals productnaam (titel), merk, categorie, beschrijving en afbeeldingen. Deze gegevens geven kopers een duidelijk beeld van het product dat wordt aangeboden en kunnen worden gebruikt om speciale kenmerken te benadrukken. Verplichte kenmerken kunnen worden gewijzigd, afhankelijk van de categorie waarin je je producten vermeldt. |
Trefwoorden en zoektermen | Sterke trefwoorden kunnen kopers helpen je producten gemakkelijker te vinden. Zie Zoektermen effectief gebruiken voor meer informatie. |
Volg deze stappen om een nieuwe productvermelding op Amazon te maken:
De informatie die je verstrekt, wordt meestal binnen 15 minuten op Amazon gepubliceerd en je aanbieding wordt zichtbaar voor klanten door middel van de zoekfunctie. Nadat je nieuwe producten of productvermeldingen hebt toegevoegd, bevestig je of je jouw producten kunt vinden door ze te zoeken of ernaartoe te bladeren. Zie Zoektermen effectief gebruiken als je je producten niet kunt vinden.
Of je nu een koppeling maakt met een bestaande productvermelding of een nieuwe productvermelding maakt, je hebt de mogelijkheid om meer klanten te bereiken door je productvermelding tijdens het productvermeldingsproces beschikbaar te maken op meerdere Amazon-marketplaces. Geef extra kenmerken op, zoals de prijs voor elke extra marketplace op het aanbiedingstabblad om productvermeldingen op die marketplaces te maken naast de marketplace die je in de kop Seller Central hebt geselecteerd. Prijzen moeten worden opgegeven in de valuta van de lokale marketplace, die wordt aangegeven in het prijsveld. Als er nog geen productpagina bestaat in die marketplaces, probeert Amazon namens jou automatisch een pagina te vertalen en te maken. Dit proces kan tot 48 uur duren en je kunt na voltooiing wijzigingen in de lokale taal voorstellen.
Beschikbare marketplaces worden bepaald door waar je bent geregistreerd en, voor marketplaces buiten regio's als Europa of Noord-Amerika, door je gekoppelde accounts. Ga voor meer informatie over het beleid voor productvermeldingen voor elke marketplace naar de categorie-, product- en inhoudsbeperkingen van Amazon .