Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Terugbetalingen van kosten voor Verzending kopen

Mogelijk kun je een terugbetaling van de kosten voor Verzending kopen aanvragen in overeenstemming met de toepasselijke algemene voorwaarden van de transportdienst. De volgende opmerkingen zijn van toepassing:

  • Een terugbetaling wordt alleen uitgevoerd als deze is goedgekeurd door de transportdienst.
  • Als je een terugbetaling aanvraagt en alternatieve verzending gebruikt, moet je de koper de nieuwe verzend- en trackinggegevens sturen. Anders ontvangt de koper geen automatische melding van de wijziging en blijven de oorspronkelijke trackinggegevens gekoppeld aan de bestelling in het Amazon-account van de koper.
  • Als je een pakket verzendt en de verzending op tijd bevestigt, maar de transportdienst het te laat aflevert, ben je niet verplicht om de verzendkosten aan de koper terug te betalen. Vraag de koper in plaats daarvan contact op te nemen met de transportdienst en een terugbetaling aan te vragen op basis van de garantie voor tijdige bezorging van de transportdienst.
  • Verzend het item onmiddellijk of betaal de koper zo snel mogelijk terug als je het item niet kunt verzenden. Zo voorkom je negatieve feedback of een A-tot-Z-garantieclaim.
  • De meeste verzoeken om terugbetaling worden binnen 6 tot 8 weken verwerkt.

Zie Verzending kopen via Seller Central voor meer informatie over het kopen van verzendetiketten. Zie Een verzendetiket opnieuw printen als je een terugbetaling moet doen en opnieuw een etiket moet printen.

Een terugbetaling aanvragen

Ga als volgt te werk om een terugbetaling aan te vragen:

  1. Zoek in Bestellingen beheren de bestelling waarvoor je een terugbetaling van de kosten voor verzendservices wilt aanvragen.
  2. Klik op de link van het Bestelnummer in de kolom Bestelnummer/Productgegevens.
  3. Klik op Verzending terugbetalen boven de product- en pakketgegevens.
  4. Schakel het selectievakje onderaan de pagina in om te bevestigen dat je de verzendservices niet hebt gebruikt.
  5. Klik op Verzending terugbetalen.

De status van een terugbetaling bekijken

Je kunt de status van je verzoek om terugbetaling bekijken in het gedeelte Terugbetalingen verzendservices op de pagina Bestelgegevens. De status is Terugbetaling in behandeling terwijl we je aanvraag verwerken.

Als we de terugbetaling goedkeuren, is de status Voltooid en verschijnt het bedrag voor terugbetaling als tegoed op de pagina Bestelgegevens. Het terugbetaalde bedrag wordt ook weergegeven onder Bezorgservices in je schikkingsrapport en op de pagina Transacties bekijken in het gedeelte Betalingen van je verkopersaccount.

Voor niet-goedgekeurde terugbetalingen is de status Terugbetaling afgewezen.

Notitie: Je moet binnen 14 dagen een terugbetaling aanvragen. Daarna wordt deze automatisch geweigerd. Een verzoek om terugbetaling wordt ook geweigerd als het pakket al is bezorgd of als het pakket nog onderweg is. Lees voor meer informatie de algemene voorwaarden van de transportdienst.
Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates