Het is normaal dat je bij verkopen via Amazon een niet-beschikbaar saldo ziet in je betaaloverzicht. Het niet-beschikbare saldo is de hoeveelheid geld die is gereserveerd om ervoor te zorgen dat je voldoende tegoeden hebt om aan eventuele claims of terugvorderingen te voldoen.
Als je een niet-beschikbaar saldo hebt, wordt dit weergegeven in het gedeelte Eindsaldo van het tabblad Weergave betalingsafschriften in je Betaaloverzicht. Ga naar de pagina Accountstatus in Seller Central voor meer informatie over de reden van je niet-beschikbare saldo.
We kunnen geld reserveren van een bestelling totdat we weten dat de koper de bestelling in de beloofde staat heeft ontvangen. Dit zorgt ervoor dat je voldoende geld hebt om aan eventuele claims of terugvorderingen te voldoen.
Wanneer een A-tot-Z-garantieclaim wordt ingediend, wordt het claimbedrag gereserveerd totdat de claim is opgelost. Voor sommige claims kan het tot 14 dagen of langer duren voordat ze zijn opgelost, maar de reserve wordt vrijgegeven nadat de claims zijn verwerkt.
Geld kan worden gereserveerd als je account terugvorderingen heeft van transacties in de afgelopen 30 dagen. De reserve wordt vrijgegeven nadat de terugvorderingen zijn verwerkt.
Geld kan worden gereserveerd als de prestatiestatistieken onder onze benchmarks vallen. Lagere metrics geven vaak een grotere kans op claims, terugvorderingen en retourzendingen aan.
We kunnen geld reserveren als we een onverwachte wijziging in je verkoop- of accountactiviteit opmerken, of als je een nieuwe verkoper bent met verwachte bezorgtijden die langer zijn dan je schikkingsperiode.
Er kunnen meerdere redenen voor het niet-beschikbaar saldo tegelijkertijd worden toegepast. Als er bijvoorbeeld een bestelling voor € 40 wacht op bezorging en een bestelling van € 20 een open A-tot-Z-garantieclaim heeft, is het niet-beschikbare saldo van die twee bestellingen € 60.
In sommige situaties kun je mogelijk actie ondernemen zodat tegoeden sneller worden vrijgegeven: