Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Veelgestelde vragen over accountinstellingen

Waarom kan ik sommige pagina's niet bekijken op Seller Central?

De rechten en machtigingen die aan je account zijn gekoppeld, bepalen welke pagina's je op Seller Central kunt bekijken. Rechten en machtigingen voor je account zijn afhankelijk van of je bijvoorbeeld een individueel of professioneel verkoopplan hebt en of je Amazon-services zoals Fulfillment by Amazon (FBA) gebruikt.

Standaard heeft de gebruiker die een nieuw Seller Central-account registreert toegang tot elke pagina en functie. Deze gebruiker, de primaire accountbeheerder, kan de functie Gebruikersmachtigingen in Seller Central gebruiken om andere gebruikers toegang te verlenen tot hun Seller Central-account en om te bepalen welke functies ze kunnen zien.

Momenteel hebben alleen professionele en FBA-verkopers toegang tot de functie Gebruikersmachtigingen. Individuele verkopers zonder FBA hebben geen toegang tot gebruikersmachtigingen.

Als je geen toegang hebt tot een Seller Central-functie of Hulp-onderwerp omdat je niet over de vereiste rechten en machtigingen beschikt, vraag je de beheerder van je primaire account om je toegang te geven.

Sommige Hulp-onderwerpen zijn ook zichtbaar zonder een login. Als je door deze pagina's wilt bladeren, ga je naar Verkopen via Amazon.com.

Voor meer informatie over het toewijzen en wijzigen van gebruikersrechten en -machtigingen, kunnen accountbeheerders het Hulp-onderwerp Gebruikersmachtigingen instellen in Seller Central raadplegen.

Kan ik mijn verkopersaccount overzetten?

Verkopersaccounts zijn over het algemeen niet overdraagbaar. Verkopersaccounts bieden toegang tot de tools en bronnen die verkopers gebruiken om hun producten aan te bieden en hun bestellingen te beheren. Verkopersaccounts bevatten ook de geschiedenis van de accountactiviteit en feedback van kopers. Elke verkoper op Amazon moet een verkopersaccount en een overeenkomst met Amazon hebben waarin de voorwaarden worden vastgesteld waaronder de verkoper producten vermeldt en verkoopt.

Als het eigendom van een bedrijf om welke reden dan ook verandert, moet de nieuwe eigenaar een nieuw verkopersaccount aanmaken.

Als het eigendom van een bedrijf niet verandert, maar de personen die verantwoordelijk zijn voor het beheer van het verkopersaccount zijn gewijzigd, kun je gebruikers aan het account toevoegen. Raadpleeg voor meer informatie Gebruikersmachtigingen instellen.

Wat kan ik doen met de vervolgkeuzelijst op de website?

In sommige gevallen zie je mogelijk een vervolgkeuzemenu in de rechterbovenhoek van de Seller Central-website. Met dit vervolgkeuzemenu, dat alleen wordt weergegeven als je meerdere sites of marketplaces bij Amazon beheert, kun je wisselen tussen gerelateerde websites. Als je bijvoorbeeld verkoopt op zowel de Amazon.com-website als de Amazon.ca-website, kun je de vervolgkeuzelijst Accountselectie gebruiken om te kiezen op welk van deze sites je je bestellingen wilt bekijken.

Notitie: Wanneer je van account wisselt via Accountselectie, wordt de Hulp-inhoud ook aangepast.

Welke invloed heeft de website die ik in Seller Central selecteer op mijn store?

Je kunt je gerelateerde websites beheren met behulp van het vervolgkeuzemenu Accountselectie in Seller Central. Je kunt bijvoorbeeld een promotie instellen voor je Amazon.com-website en vervolgens een andere promotie instellen voor je eigen gerelateerde website. Wijzigingen die je aanbrengt op je Amazon.com-website hebben geen invloed op je afzonderlijke website en omgekeerd. Voor klanten lijken de sites gescheiden te zijn, ook al kun je snel van de ene site naar de andere overschakelen om wijzigingen aan te brengen.

Je kiest de gewenste site in het vervolgkeuzemenu linksboven in je Seller Central-account, boven de navigatiebalk.

Zie Wat kan ik doen met de vervolgkeuzelijst op de website?

Hoe krijg ik ondersteuning voor meerdere stores of meerdere verkoopaccounts?

Als je in meer dan één store verkoopt of meer dan één verkoopaccount hebt, kun je hulp krijgen van het Ondersteuningsteam voor verkopers door het specifieke store- of verkoopaccount te selecteren waar het probleem zich voordoet. Je hoeft je niet aan te melden bij een ander Seller Central-domein.

Als je je case wilt doorsturen naar het juiste ondersteuningsteam, selecteer je de store of het verkoopaccount in de vervolgkeuzelijst waarbij het probleem zich voordoet. De medewerkers hebben dan minder tijd nodig om het probleem op te lossen.

Kan ik op mijn website een link plaatsen naar mijn producten die op Amazon worden vermeld?

Ja, je kunt een link op je website plaatsen naar de producten die je op Amazon hebt vermeld. Je kunt echter geen link van de Amazon-website naar je eigen website plaatsen.

Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates