Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Waarom heb ik geen geld ontvangen?

Je betaling is misschien onderweg! Het kan tot twee werkdagen duren voordat er geld op je bankrekening verschijnt nadat Amazon Payments een overschrijving heeft geïnitieerd. Bevestig de betalingsdatum van een afschriftperiode in de Weergave betalingsafschriften in je Betaaloverzicht.

Een up-to-date verkopersaccount en een goede reputatie zijn de beste manieren om te zorgen dat je betalingen snel ontvangt. Hier zijn veelvoorkomende redenen voor betalingsachterstanden:

  • Fondsen zijn niet beschikbaar voor betaling omdat ze in reserve worden gehouden om te zorgen dat je voldoende geld hebt voor eventuele retourzendingen, terugvorderingen of A-tot-Z-garantieclaims. Dit is een normaal onderdeel van verkopen via Amazon.
  • Bankrekening- of creditcardgegevens ontbreken of zijn ongeldig. Beide zijn vereist voor Amazon om een betaling te starten, dus zorg dat beide up-to-date zijn in je accountinstellingen.
    Notitie: Telkens wanneer je je bankrekeninggegevens toevoegt of bijwerkt, geldt een verplichte beveiligingstijd van drie dagen voordat we een overschrijving kunnen starten.
  • De rekening had een negatief saldo of geen saldo op het moment van betalen. Dit kan gebeuren vanwege verkoopkosten of terugbetalingen van producten. We kunnen het afschrijven van je creditcard om de verkoopkosten in deze situatie te dekken.
  • Verzending voor een bestelling is niet bevestigd.

Minder vaak voorkomende redenen voor betalingsachterstanden kunnen acties omvatten die we ondernemen in reactie op problemen met je account. In dit geval vind je berichten van Amazon met aanvullende gegevens in Prestatiemeldingen.

Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2021, Amazon.com, Inc. or its affiliates