Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Ontbrekende productafbeeldingen

Als je problemen met ontbrekende afbeeldingen wilt oplossen, moet je eerst controleren of je de afbeeldingen correct hebt ingediend. Als de afbeeldingen na verificatie nog steeds niet worden weergegeven, kun je contact opnemen met het Ondersteuningsteam voor verkooppartners van Amazon en ondersteuning voor een technisch probleem aanvragen. De stappen voor probleemoplossing die je moet nemen, zijn afhankelijk van je indieningsmethode.

Het kan tot 24 uur duren na het toevoegen van een afbeelding totdat deze op Amazon verschijnt.

Notitie: Het uploaden van een afbeelding garandeert niet dat deze wordt weergegeven. Amazon selecteert de weer te geven afbeeldingen uit alle beschikbare afbeeldingen. Volg de richtlijnen op de Hulp-pagina Vereisten voor productafbeeldingen om ervoor te zorgen dat je afbeeldingen in aanmerking komen om weergegeven te worden.

Problemen met afbeeldingen in Seller Central oplossen

Met de functie ‘Een product toevoegen’ kun je tijdens het maken van een nieuw product een productafbeelding uploaden. Nadat je een product hebt gemaakt, kun je de functie Voorraad beheren gebruiken om een nieuwe productafbeelding aan te leveren. .

Als je een van deze functies gebruikt om je producten te beheren, ga je als volgt te werk:


  1. Klik op de link Voorraad en klik vervolgens op Voorraad beheren.
  2. Zoek het product met de ontbrekende afbeelding.
  3. Klik op de productnaam, dan wordt de productpagina van het product geladen.
  4. Staan er een of meerdere productafbeeldingen op deze pagina? Als dat het geval is, kun je ervoor kiezen om niet te uploaden.
  5. Het duurt tot 24 uur voordat een afbeelding wordt weergegeven. Als je langer dan 24 uur geleden je afbeeldingen hebt verzonden, ga dan naar stap 6. Controleer het anders na 24 uur opnieuw.
  6. Je afbeelding wordt mogelijk niet weergegeven omdat deze niet voldoet aan de Amazon-afbeeldingsnormen die hier worden beschreven. Als je afbeelding niet aan de normen voldoet, moet je de afbeelding wijzigen door op de pagina Voorraad beheren het product te kiezen, op Bewerken te klikken en Afbeeldingen beheren te kiezen. Volg de aanwijzingen op het scherm om een nieuwe afbeelding in te dienen. Houd er rekening mee dat we ons proces voor het selecteren van afbeeldingen voortdurend verbeteren en daarom mogelijk nog niet alle redenen aangeven waarom je afbeelding niet is geselecteerd. Als je van mening bent dat de huidige selectie onjuist is, raadpleeg dan het onderstaande gedeelte over contact opnemen met Amazon Services voor technische ondersteuning.

Problemen met afbeeldingen oplossen met voorraadbestanden

Met een voorraadbestand kun je opgeven op welke locatie Amazon een kopie van je productafbeeldingen kan ophalen. Fouten in je voorraadbestand kunnen ertoe leiden dat Amazon de productafbeeldingen niet kan ophalen.

In dit gedeelte worden enkele veelvoorkomende fouten weergegeven die gerelateerd zijn aan de afbeelding:

Symptoom Reden Oplossing
Productafbeelding verschijnt niet op Amazon De meest voorkomende reden is dat de URL van die afbeelding de productafbeelding niet daadwerkelijk weergeeft Controleer de URL van de afbeelding en dien de productafbeeldingenfeed opnieuw in.
Amazon wijst de afbeelding af. De meest voorkomende reden is dat de ingediende afbeelding een ongeldige indeling heeft. Amazon kan alleen afbeeldingen accepteren met een .jpg-, .tif- of .gif-indeling. Converteer het bestand naar .jpg, .tif of .gif, corrigeer de productafbeeldingenfeed en dien de productafbeeldingenfeed opnieuw in.

Kijk hier voor meer informatie over het corrigeren van een ongeldige afbeeldings-URL-fout.

Notitie: Je moet een directe URL gebruiken. Een pop-up of URL-redirect wordt niet geaccepteerd en de upload wordt niet verwerkt.

Als je voorraadbestanden gebruikt om je producten te beheren, ga je als volgt te werk:

  1. Controleer de verwerkingsoverzichten van de voorraadbestanden op fouten. (Meer informatie)
  2. Wijzig je voorraadbestand om eventuele fouten in het verwerkingsoverzicht te corrigeren.
  3. Upload je gewijzigde voorraadbestand.
  4. Herhaal dit totdat er geen fouten meer in je voorraadbestand zitten.
  5. Het kan 24 uur duren voordat je afbeeldingen verschijnen.

Aanvullende technische ondersteuning aanvragen

Als je de bovenstaande stappen voor probleemoplossing hebt gevolgd en je productafbeeldingen nog steeds niet zichtbaar zijn, kun je contact opnemen met het Ondersteuningsteam voor verkooppartners van Amazon.

Zorg dat je bericht de volgende informatie bevat:

  • De stappen voor probleemoplossing die je al hebt genomen.
  • De methode die je gebruikt voor het beheren van je product- en voorraadgegevens. Batch-ID voor het geval je de stappen voor probleemoplossing hebt gevolgd met betrekking tot voorraadbestanden.
  • Het ASIN voor elk product zonder productafbeelding.

Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates