Als we tijdens een onderzoek naar een A-tot-Z-garantieclaim (‘Claim’) vaststellen dat aanvullende informatie nodig is, nemen we per e-mail contact met je op met een verzoek om meer informatie en geven we op je Seller Central-startpagina een claimmelding waarvoor je aandacht is vereist. Dit kan (maar is niet beperkt tot) de volgende informatie omvatten:
Als je niet binnen 48 uur reageert op ons verzoek om aanvullende informatie, wordt de claim toegekend ten gunste van de klant en wordt je account voor het claimbedrag gedebiteerd. Deze claim heeft invloed op je Percentage defecte bestellingen (ODR). Je kunt je Percentage defecte bestellingen controleren via het dashboard Accountstatus.
Reageren op een claimmelding:
1. Kies in het menu Prestaties de optie A-tot-Z-garantieclaims.
2. Zoek in het tabblad Actie vereist (het standaardtabblad) naar de betreffende claim en selecteer Reageren op Amazon.
3. Voer je opmerkingen in het tekstvak in en voeg alle informatie toe die ons kan helpen de claim en je positie over de vraag of deze moet worden toegekend beter te begrijpen. Houd er rekening mee dat het tekstvak geen bijlagen ondersteunt. Gebruik Berichten koper-verkoper als je documenten wilt bijvoegen en naar de klant wilt sturen. Vermeld in je reactie dat je aanvullende informatie (bijvoorbeeld een bezorgingsbewijs) hebt bijgevoegd in Berichten koper-verkoper.
4. Wanneer je dit hebt gedaan, klik je op Indienen.
We raden je aan om je e-mail regelmatig te controleren, zodat je weet wanneer je actie moet ondernemen met betrekking tot claims. Reageer onmiddellijk op claims om een goede klantervaring te garanderen. Ga naar Percentage defecte bestellingen voor meer informatie over de impact van de claims.
Ga voor meer informatie over claims naar Over de A-tot-Z-garantieclaims van Amazon .