Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Retourzendingen, terugbetalingen, annuleringen en claims

Retourzendingen: Als je een retouraanvraag wilt verwerken, ga je naar de pagina Retourzendingen beheren waar je aanvragen kunt controleren, autoriseren en weigeren. Je kunt ook de pagina Retourzendingen beheren openen door in Seller Central op het vervolgkeuzemenu Bestellingen te klikken.

Terugbetalingen: Een terugbetaling moet worden verwerkt wanneer je een retourzending van een koper hebt ontvangen, er een verzending terug is gekomen of je afspraken hebt gemaakt om een aankoop terug te betalen. Je kunt terugbetalingen geheel of gedeeltelijk uitvoeren via de tool Bestellingen beheren . Raadpleeg de pagina Terugbetalingsopties voor meer informatie.

Annuleringen: Als een koper je vraagt een bestelling te annuleren en je de verzending nog niet hebt verzonden en bevestigd, kun je deze annuleren in Bestellingen beheren of een Bestellingannuleringsfeed gebruiken. Als je een bestelling al hebt bevestigd als verzonden, kun je de retouraanvraag autoriseren in Retourzendingen beheren.

Claims: De Amazon A-tot-Z-garantie beschermt klanten wanneer ze items kopen die rechtstreeks door jou worden verkocht en geleverd. Onze garantie dekt de tijdige bezorging, staat en retourzending van artikelen die je verkoopt. Als klanten niet tevreden zijn met een van de bovenstaande zaken en niet met je tot een oplossing kunnen komen, kunnen zij bij ons een claim indienen. Je kunt de beleidsregels voor aansprakelijkheid op de pagina A-tot-Z-garantie raadplegen.

Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2020, Amazon.com, Inc. or its affiliates