Als je je voorraad wilt laten verwijderen uit een Amazon fulfillment center, dien je een verwijderingsopdracht in.
De volgende verwijderingsmethoden zijn beschikbaar:
Mogelijk kun je ook je voorraad doneren. Ga voor meer informatie naar FBA-donatieprogramma.
Kies voor een van de volgende opties om voorraad uit fulfillment centers te verwijderen:
Verwijderingskosten worden in rekening gebracht per verwijderd item. Ga voor meer informatie naar Kosten voor FBA-verwijdering en -afvoering.
Begin met het maken van een verwijderingsopdracht via de pagina Voorraad beheren, Niet-leverbare voorraad verwijderen of Vastzittende voorraad verwerken, of via het Overzicht van aanbevolen verwijdering. Het Overzicht van aanbevolen verwijdering bevat alleen die voorraad waarvoor binnenkort kosten voor langdurige opslag gaan gelden.
Je kunt een verwijderingsopdracht annuleren als de status Planning, In behandeling of Wordt verwerkt is.
Als je verwijderde voorraad naar een derde partij wordt verzonden, moet je ervoor zorgen dat deze je bedrijfsnaam herkent, je zending verwacht en klaar is om alle pallets of dozen tegelijk te ontvangen.
Zorg ervoor dat het telefoonnummer dat je opgeeft in de verwijderingsopdracht juist is. Onze transportdiensten bellen dat nummer om een bezorgtijd in te plannen.
Als je aangewezen ontvanger de fabrikant is, betaalt Amazon je geen vergoeding voor items die de fabrikant niet terugkoopt.
Wanneer je verwijderde eenheden arriveren, accepteer dan de bezorging en documenteer eventuele schade. Wij vergoeden je voor beschadigde eenheden in overeenstemming met het Terugbetalingsbeleid voor verloren en beschadigde voorraad bij FBA. Geweigerde eenheden zijn onderworpen aan de ontvangstovereenkomst die in het vorige gedeelte is beschreven.
Als je een terugbetaling voor een eenheid wilt aanvragen, moet je bewijs leveren van de schade aan die eenheid. 'Voorbeeld'-afbeeldingen, dat wil zeggen afbeeldingen van andere eenheden, worden niet geaccepteerd en groothoekgroepsafbeeldingen ook niet.
Hetzelfde geldt als je zending items bevat die niet van jou zijn; accepteer dan de bezorging en documenteer de items die je hebt ontvangen voordat je contact met ons opneemt.
Het verstrekken van volledige, duidelijke foto's van beschadigde of onjuiste items helpt ons onderzoeksteam het probleem sneller op te lossen.