Nadat je de SKU-codes hebt geselecteerd en het aantal van elke SKU dat je wilt verzenden hebt bevestigd, kun je doorgaan met stap 2 in de workflow Verzenden naar Amazon, Verzending bevestigen.
Ga als volgt te werk om de verzending te bevestigen:
Bezorging van kleine pakketten is bedoeld voor items die zijn verpakt in verzenddozen die afzonderlijk zijn geëtiketteerd voor levering. Normaal gesproken gaat dit om kleinere verzendingen die worden verzonden via DHL, UPS, FedEx of lokale postdiensten .
Ga als volgt te werk om je aanvraag voor bezorging van kleine pakketten te voltooien:
Verzending met minder dan vrachtwagenlading (LTL) is voor kisten of dozen die zijn vastgezet op pallets die zijn gelabeld voor levering.
Ga als volgt te werk om uw aanvraag voor pallet bezorging te voltooien:
Je kunt de workflow op elk moment verlaten en later terugkeren naar de plaats waar je was gebleven. De plaatsingen in het fulfillment center voor je verzending zijn echter slechts 24 uur geldig in afwachting van de verzendbevestiging. Als je de workflow verlaat en meer dan 24 uur later retourneert, zijn de bestemmingen voor je verzending mogelijk veranderd. Je kunt slechts één open workflow tegelijk hebben.
Als je een nieuwe workflow start of overschakelt naar een andere workflow, kun je terugkeren naar deze workflow door op de link Actieve workflows te klikken en deze in de lijst te selecteren.
Je kunt SKU-codes of aantallen wijzigen voordat je de verzending bevestigt. Je plaatsingsbestemmingen kunnen echter veranderen als je dit doet.
Zodra je de verzending hebt bevestigd, kun je geen nieuwe SKU-codes aan de verzending toevoegen. Je kunt het aantal van de bestaande SKU-codes echter binnen bepaalde limieten wijzigen. Zie Verzenden naar Amazon voor meer informatie: Je verzending wijzigen of annuleren. Als je wijzigingen wilt aanbrengen die de limieten overschrijden, moet je alle verzendingen in de workflow annuleren en opnieuw beginnen.
Door ons te vertellen op welke datum je verwacht je voorraad aan je transportdienst af te dragen, kunnen we de aankomst van je voorraad plannen en onnodige vertragingen voorkomen Als je verwachte verzenddatum verandert nadat je je verzending hebt bevestigd, kun je deze bijwerken in stap 3 van de workflow, Doosetiketten afdrukken .
Wanneer je je zending bevestigt, ga je akkoord met de verzendbestemmingen en eventuele toepasselijke geschatte kosten voor verzending, voorbereiding en etikettering. Zodra je de zending hebt bevestigd, wordt er voor elke bestemming een zending-ID gegenereerd. Je kunt deze ID gebruiken om verzendingsgegevens en tracking- en reconciliatiegegevens in je Wachtrij voor verzending te bekijken.
Je kunt de naam van zendingen wijzigen die je hebt bevestigd door onder elke naam van de zending te klikken op Naam wijzigen in stap 3, Doosetiketten afdrukken.
Voor verzendingen van kleine pakketten heb je 24 uur de tijd om de verzendselecties en geaccepteerde kosten ongeldig te maken nadat je verzendselecties en geaccepteerde kosten van de Amazon-verzendpartner hebt bevestigd en krijg je een volledige terugbetaling. Na de periode van 24 uur zal ongeldig maken ervoor zorgen dat alle zendingen die je hebt gemaakt, worden geannuleerd, maar kun je de verzendkosten niet ongeldig maken. Je kunt zendingen van transportdiensten die geen verzendpartner zijn op elk gewenst moment ongeldig maken. Ongeldig maken zorgt ervoor dat alle zendingen die je hebt gemaakt, worden geannuleerd en de status Geannuleerd krijgen in je Wachtrij voor verzending. Ga voor meer informatie naar Je verzending wijzigen of annuleren