Op het dashboard van de Beheerder van wereldwijd aanbod, kun je de status van al je aanbiedingen op al de verschillende marketplaces zien. Ga naar Internationale productvermeldingen maken om toegang te krijgen tot het dashboard.
Klik op de marketplace-tabbladen aan de linkerkant van de pagina om de statusoverzichten van de aanbieding te bekijken: Actief, Heeft je aandacht nodig, en Niet in aanmerking komend.
Wanneer een enkele actie gevolgen heeft voor aanbiedingen op meerdere marketplaces, stellen we je hiervan op de hoogte in de tool.
Om aanbiedingen die niet op voorraad waren te activeren, werk je het aantal van de voorraad bij (voor self-fulfilled bestellingen) of stuur je ons je voorraad (voor Amazon-fulfilled bestellingen).
Als je aanbiedingen activeert voor producten waarvoor goedkeuring is vereist, ga ja naar Verkoopaanvragen en dien je een aanvraag in. Begin met het uitvoeren van een zoekopdracht Nieuwe toepassing boven aan de pagina.
Als je aanbieding betrekking heeft op een product dat niet bestaat in de catalogus van de target marketplace, moet je mogelijk eerst de productpagina maken.
Amazon heeft een automatisch proces voor het maken van productpagina‘s. Als een van je producten al in de vertaalwachtrij staat, zie je de indicator In behandeling.
Als Amazon geen productpagina's voor je vertaalt, moet je de productpagina‘s zelf maken. Binnen de Beheerder van wereldwijd aanbod, bieden we een downloadbaar bestand zodat je eventueel ontbrekende kenmerken kunt verzamelen en met dienstverleners kunt samenwerken om de inhoud te laten vertalen. Tot slot leiden we je naar de catalogus van de target marketplace zodat je het volledige bestand kunt uploaden.