Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Verzenden naar Amazon: Doosetiketten afdrukken

Zodra je je verzending hebt bevestigd in stap 2 van de workflow Verzenden naar Amazon, kun je etiketten afdrukken voor elke doos. Elke doos die je verzendt, moet een label hebben. Zorg ervoor dat je de juiste label op de juiste doos aanbrengt.

Verzendingen van kleine pakketten

Alle dozen voor bezorging van kleine pakketten moeten voorzien zijn van een FBA doos-ID en een etiket van de transportdienst. Als je de etiketten wilt downloaden, klik je bij stap 3 van de workflow voor het maken van verzendingen op Doosetiketten afdrukken. Ga voor meer informatie over de etikettering van dozen naar Vereisten voor verzendingsetiketten.

Als je gebruikmaakt van een verzendpartner van Amazon:

  1. Klik op Doosetiketten afdrukken om een PDF te genereren met FBA-doos-ID-etiketten en etiketten van de transportdienst. De status van je verzending wordt automatisch bijgewerkt van Bezig met zending naar Klaar voor verzending.
  2. Breng op elke doos de juiste FBA-doos-ID-label en de label van de transportdienst aan.
  3. Geef je dozen af aan de transportdienst.

Volg de volgende stappen als je gebruikmaakt van een niet-verzendpartner:

  1. Klik op Doosetiketten afdrukken om een PDF te genereren met alleen FBA doos-ID-labels. De status van je verzending wordt gewijzigd van Bezig met zending in Klaar voor verzending nadat je doosetiketten voor de specifieke verzending hebt afgedrukt.
  2. Werk samen met je transportdienst om de transportdienstetiketten voor je dozen te maken.
  3. Breng op elke doos het juiste FBA doos-ID-etiket en het juiste etiket van de transportdienst aan.
  4. Geef je dozen af aan de transportdienst.
  5. Je kunt tracking-ID's voor je dozen opgeven in de stap Trackinggegevens van Verzenden naar Amazon of op het tabblad Verzending traceren van de pagina Verzendingsoverzicht.
Belangrijk: Het verstrekken van de juiste tracking-ID's van je transportdienst zorgt ervoor dat we je verzending tot 30% sneller ontvangen en je producten sneller beschikbaar kunnen maken voor verkoop.

Palletverzendingen

Je moet een FBA-doos-ID-label aan de buitenkant van elke doos plaatsen, zodat de labels zichtbaar zijn wanneer de pallet wordt uitgepakt in het fulfillment center. Zie Vereisten voor verzendingsetiketten voor meer informatie over de etikettering van je dozen.

  1. Klik op Doosetiketten afdrukken om een PDF met een doos-ID-etiket te genereren.
  2. Breng de juiste FBA-doos-ID-label aan op elke doos.
  3. Klik op Doorgaan naar gegevens van transportdienst en pallets.

Ga voor meer informatie over het wijzigen of annuleren van je verzending naar Verzenden naar Amazon: Je verzending wijzigen of annuleren.

Veelgestelde vragen

Hoe laat ik Amazon weten dat mijn verzending onderweg is?

De knop Markeren als verzonden is verwijderd omdat we nu de trackinggegevens gebruiken om je verzendingsstatus nauwkeurig bij te werken. Als je geen gebruik maakt van een verzendpartner van Amazon, geef je trackinggegevens voor je verzendingen op in de laatste stap Trackinggegevens van de workflow Verzenden naar Amazon of op het tabblad Verzending traceren op de pagina Verzendingsoverzicht. Nadat je geldige trackinggegevens hebt ingevoerd, wordt de status van je verzending gewijzigd in Verzonden.

Als je gebruikmaakt van een verzendpartner van Amazon, traceren we de verzending en wijzigen we de status automatisch voor je.

De status van je verzending wordt weergegeven als Verzonden op de pagina Wachtrij voor verzending en Verzendingsoverzicht.

Hoe zie ik het adres van de afzender?

In stap 2 of stap 3 van de workflow zie je het adres van de afzender dat je tijdens stap 1 hebt geselecteerd in de stap 1-koptekst. Je kunt dit adres niet wijzigen nadat je een zending hebt bevestigd in stap 2 van de workflow.

Belangrijk: Amazon heeft een nauwkeurig verzendadres nodig om je voorraad en de juistheid van de verzendkosten te garanderen.

Hoe druk ik doosetiketten af?

Zodra je verzendkosten accepteert in stap 2 kun je FBA-labels voor doos-ID downloaden voor elke doos in je zending en deze afdrukken.

Notitie: Elke doos die naar Amazon wordt verzonden, moet een FBA doos-ID-label hebben. Zie Eisen voor zendingetiketten voor meer informatie.

Eerder heb ik Carrier Central gebruikt om afspraakaanvragen aan te passen. Moet ik stoppen met het gebruik van Carrier Central?

Ja, voor alle fulfillment centers (met uitzondering van zware en grote producten) kun je nu rechtstreeks een afspraak plannen met FC-afspraak boeken in Seller Central. Je bent niet langer verplicht om afspraakaanvragen in te dienen via Carrier Central nadat je een afspraak hebt gepland via Seller Central.

Hoe kan ik toegang krijgen tot workflowgegevens van eerder gemaakte verzendingen?

Je kunt informatie over alle bevestigde zendingen vanuit je Wachtrij voor verzending krijgen en ze zoeken met behulp van de zending-ID. Als je op een zending klikt vanuit de Wachtrij voor verzending ga je naar de pagina Zendingsoverzicht. Daar kun je je verzending traceren, de inhoud van de verzending bekijken en de voorraad afstemmen.

Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates