Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Zo werkt het aanbevolen aanbod

Het aanbevolen aanbod is het aanbod bovenaan een productpagina, dat klanten meteen kunnen kopen of kunnen toevoegen aan hun winkelwagen.

Een belangrijk kenmerk van de Amazon-website is dat hetzelfde product door verschillende verkopers kan worden verkocht. Als meerdere verkopers hetzelfde product in 'nieuwe' staat aanbieden, komen ze mogelijk in aanmerking voor het aanbevolen aanbod voor dat product (zolang het kan worden verzonden naar het geselecteerde adres van de klant).

We willen klanten de best mogelijke winkelervaring bieden. Daarom moeten verkopers voldoen aan prestatiegerichte vereisten om in aanmerking te komen voor een plaats bij het aanbevolen aanbod. Voor veel verkopers kan een plaats bij het aanbevolen aanbod leiden tot meer omzet.

Notitie: Aanbiedingen van verkopers voor muziek- en dvd-producten komen in aanmerking voor het aanbevolen aanbod als deze worden geleverd via Fulfillment by Amazon. Productvermeldingen van boeken en video's (VHS) komen niet in aanmerking om te worden weergeven in het aanbevolen aanbod op de productpagina.

Productplaatsing

Wanneer je je producten in de Amazon-catalogus plaatst, kan iedereen die op Amazon kijkt ze vinden en kopen. Wanneer klanten vinden wat ze willen, kunnen ze het product in hun winkelmandje plaatsen (en uiteindelijk het product kopen). Dit kunnen ze op drie manieren doen:

  • Door te klikken op In winkelmand in het aanbevolen aanbod.
  • Door te bladeren door aanbiedingen van verkopers in het vak Meer koopkeuzes en vervolgens op In winkelmand te klikken naast de verkoper van wie ze het product willen kopen.
  • Door op de link Tweedehands en Nieuw te klikken, door alle aanbiedingen voor het item te bladeren en vervolgens op In winkelwagen te klikken naast de verkoper van wie ze het product willen kopen.
    Notitie: Als er geen tweedehandsproductvermeldingen zijn, heet de link '# nieuw'.

Nadat het aanbevolen aanbod is geselecteerd, worden aanbiedingen van maximaal drie andere in aanmerking komende verkopers weergegeven in het vak Meer koopkeuzes op de productpagina. De aanbiedingen van resterende verkopers zijn beschikbaar voor klanten die op de link Nieuw en tweedehands (of Nieuw) onderaan het vak Meer koopkeuzes klikken om naar het overzicht van alle aanbiedingen te gaan.

Hoe kunnen verkopers hun kansen vergroten om het aanbevolen aanbod te worden?

Aangezien de prestatievereisten voor verkopers per categorie kunnen verschillen en kunnen worden gewijzigd, maken we geen specifieke kwalificaties bekend die je als verkoper nodig hebt om in aanmerking te komen. Om een in aanmerking komende verkoper te worden, moet je echter voldoen aan zeer hoge maatstaven, en uitblinken in de kwalificatiecriteria is de beste manier om deze status te bemachtigen. Als je een in aanmerking komende verkoper bent, kun je je kansen om het aanbevolen aanbod te worden vergroten door de volgende richtlijnen te volgen:

Prijzen

  • Aangezien we kijken naar de prijs die de klant zal betalen (prijs + verzending), moet je ervoor zorgen dat je je producten, inclusief de verzendkosten, scherp prijst.
  • De laagste prijs garandeert niet dat je het aanbevolen aanbod wordt, omdat de prijs slechts één factor is die wordt geëvalueerd.
  • Op de pagina Voorraad beheren kun je de prijs bekijken van het huidige aanbevolen aanbod. Om de prijskolom in het aanbevolen aanbod te bekijken, ga je naar de pagina Voorkeuren en schakel je de weergave van de kolom in. De prijzen in het aanbevolen aanbod worden alleen weergegeven voor nieuwe productvermeldingen.
  • Business-klanten op Amazon-websites baseren hun aankoopbeslissingen meestal op prijzen exclusief btw. Daarom vergelijken we voor deze klanten de prijzen exclusief btw, indien dit mogelijk is. Om je selectie in te schakelen, moet je je aanmelden voor de gratis VAT Calculation Service.

Beschikbaarheid

  • Houd voorraad beschikbaar: Als je geen voorraad hebt voor een product, kun je niet het aanbevolen aanbod worden. Gebruik aanbevolen werkwijzes voor de verkoper om je populaire producten op voorraad te houden.
  • Werk je voorraad bij: Klanten die bestellingen indienen voor producten die niet op voorraad zijn, zullen waarschijnlijk negatieve feedback geven, vooral rond de feestdagen. Houd je voorraad bijgewerkt om ervoor te zorgen dat kopers geen bestellingen kunnen plaatsen voor items die niet op voorraad zijn.

Fulfillment

Bied meerdere verzendmogelijkheden aan voor je producten, inclusief gratis verzending. Je kunt je beschikbare verzendopties beheren op de pagina Huidige verzendkosten en -instellingen in Seller Central.

Klantervaring

  • ODR (Order Defect Rate, percentage defecte bestellingen) is gebaseerd op feedback van klanten, A-tot-Z-garantieclaims en terugvorderingen.
  • Andere statistieken met betrekking tot verkoperprestaties.
  • Verzendingservaring van een product, inclusief snelheid van verzending, verwerkingstijd en je deelname aan FBA.
  • Tijd en ervaring van verkopen via Amazon.

De pagina Accountstatus in je verkopersaccount kan je helpen je prestaties te volgen.

Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates