Bij veel productcategorieën heb je de mogelijkheid om een Referentieprijzen (RRP) of een Referentieprijzen van de fabrikant (MSRP) op te geven. Dit is de door de fabrikant aanbevolen of geadviseerde verkoopprijs van een product. Het verstrekken van een RRP helpt klanten te begrijpen hoeveel je aanbieding waard is. Deze RRP kan op verschillende plaatsen worden weergegeven, inclusief de productpagina's en zoekresultaten voor je producten, om kortingen aan onze klanten te tonen.
Als je geen RRP hebt die aan deze criteria voldoet, laat je het veld leeg wanneer je een nieuw product toevoegt. Als Amazon de door jou verstrekte RRP niet kan verifiëren, is het mogelijk dat we deze niet gebruiken.
Als we van mening zijn dat een weergegeven RRP of korting misleidend is voor klanten, behouden we ons het recht voor om op elk gewenst moment te stoppen met het weergeven van de RRP om onze klanten te beschermen.
Een Was-prijs kan op verschillende plaatsen worden weergegeven, inclusief de productpagina en zoekresultaten voor je producten, om kortingen aan klanten te tonen. De Was-prijs wordt bepaald aan de hand van historische prijzen die klanten in de Amazon store hebben betaald voor dat product, exclusief promotieprijzen.
Voor aankondigingen van prijsverlagingen, zoals tijdelijke aanbiedingen, tonen we de Duur van de kortingen van het product in de Amazon store in de afgelopen 30 dagen voordat we de prijsverlaging toepassen. De Duur van de kortingen kan op verschillende plaatsen worden weergegeven, inclusief de productpagina's, de aanbiedingenpagina en de zoekresultaten voor je producten, om kortingen aan onze klanten te tonen.