Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Aan de slag met A+ content

A+ content stelt merkeigenaren in staat om contact op te nemen met klanten om aanvullende marketingcontent op de productpagina van de ASIN-codes van hun merk tentoon te stellen.

Met behulp van de A+ contentbeheerder kun je je productkenmerken op verschillende manieren beschrijven, of je nu bepaalde aspecten van je merk wil benadrukken door middel van de functie A+merkverhalen, of de kenmerken van je product tot in het kleinste detail wil beschrijven door middel van verbeterde productbeschrijvingsfuncties.

Wie kan A+ content gebruiken?

A+ content is bedoeld voor gebruik door merkeigenaren. Als je ASIN-codes aan je A+ content wilt toevoegen, moet je een professionele verkoper zijn en geregistreerd zijn als de merkeigenaar van dat ASIN via het Amazon-merkenregisterproces. A+ content is ook beschikbaar voor beginnende merkeigenaren die toestemming hebben voor bepaalde beheerde verkoopprogramma's, zoals Launchpad en Amazon Exclusives. Als je je merk hebt geregistreerd maar nog steeds geen toegang tot A+ hebt, neem dan contact op met het Merkenregister.

We brengen geen kosten in rekening voor het toevoegen van de functies Standaard verbeterde productbeschrijving en A+ merkverhaal. Als we in de toekomst kosten in rekening gaan brengen voor nieuwe typen A+ content, kondigen we dit van tevoren aan in de A+ content-tool, zodat je op de hoogte bent van eventuele wijzigingen. Deze wijzigingen zijn niet van invloed op je bestaande content.

Waarom A+ content gebruiken?

Het toevoegen van A+ content aan je productpagina's kan leiden tot hogere conversiepercentages om de verkoop te verhogen, kan negatieve recensies verminderen door nadruk te leggen op productkenmerken en kan de vindbaarheid vergroten wanneer dit wordt gekoppeld met advertenties, aanbiedingen of coupons. A+ content stelt merkeigenaren in staat om de meest voorkomende vragen van een klant te beantwoorden door relevante merk- en productgerelateerde gegevens te verstrekken. Deze informatie kan klanten helpen om sneller aankoopbeslissingen te nemen en kan de kans verkleinen dat producten worden geretourneerd.

Wat zijn de kenmerken van A+ content?

Je A+ content kan de volgende inhoudstypen bevatten, die in afzonderlijke gedeeltes op de productpagina worden weergegeven:

  1. Verbeterde productbeschrijving

    Verstrek meer informatie over productkenmerken en -toepassingen als aanvulling op de opsommingstekens en afbeeldingen op de productpagina. Deze aanvullende gegevens helpen klanten om aankoopbeslissingen te nemen door proactief hun vragen te beantwoorden. De Verbeterde productbeschrijving verschijnt in het gedeelte Productbeschrijving van de productpagina en bevat:

    • Toegang tot een diverse reeks modules/lay-outs voor het maken van inhoud
    • Aangepaste alineakoppen en afbeeldingen
    • Unieke afbeelding- en tekstopmaak
    • Productvergelijkingsdiagrammen
    • Rich text editor, inclusief lijsten met opsommingstekens/genummerde lijsten met kenmerken
    • Met vergelijkingsdiagrammen kun je minimaal 2 producten/2 kenmerken vergelijken om items in een productlijn of in je merk te vergelijken

  2. A+ content-merkverhaal

    Informeer klanten over de geschiedenis van je merk, evenals de waarden en productlijnen ervan. Merkverhaal heeft 1 module met maximaal 19 vooraf opgemaakte kaarten binnen een carrouselweergave. Merkverhaal verschijnt in het gedeelte Van het merk op de productpagina en heeft de volgende functies:

    • Carrouselweergave met volledige schermachtergrond op desktop- en mobiele apparaten
    • Afbeeldings- en tekstkaarten
    • Links naar andere producten en je Amazon-store van het merk

    Je kunt content publiceren naar alle ASIN-codes die je bezit als geregistreerde merkeigenaar in het Amazon-merkenregister, en je mag maximaal 20 inzendingen tegelijk in behandeling hebben.

Notitie:
  1. Als je productvideo's wilt uploaden en beheren, kun je Productvideo's uploaden en beheren gebruiken in Seller Central.
  2. A+ content-functies worden op dit moment nog niet officieel ondersteund voor ASIN-codes die via Seller Central worden verkocht in de categorieën Boeken, Muziek, Video, Dvd (BMVD).
  3. A+ content verbeterde productbeschrijving is niet hetzelfde als de verbeterde content van Amazon Business. Dit is een aparte tool waarmee je afzonderlijke bestandsdocumenten kunt uploaden naar de productpagina.

A+ content-plaatsing

A+ content die verkopers indienen wordt weergegeven in de sectie productbeschrijving van de productpagina. Het gedeelte 'Van de fabrikant' op de productpagina is gereserveerd voor A+ content van retailleveranciers. In de meeste gevallen verschijnt A+ content die is bijgedragen door een Amazon-retailleverancier en die wordt weergegeven in het gedeelte 'Van de fabrikant' in plaats van de door de verkoper ingediende content die wordt weergegeven in de sectie 'Productbeschrijving'. Als fabrikant van het product heeft A+ content van een Amazon retailleverancier prioriteit om concurrerende A+ content voor één ASIN te voorkomen. Als een ASIN al A+ content heeft die is bijgedragen door een retailleverancier bij Amazon, kun je geen A+ content toevoegen of bewerken.

Wanneer je A+ content toevoegt voor je ASIN-codes, verbergt je A+ content de huidige productbeschrijving zonder opmaak. Zorg ervoor dat jouw A+ content alle benodigde gegevens bevat uit het veld voor de productbeschrijvingstekst zonder opmaak. Hoewel de productbeschrijving zonder opmaak niet wordt weergegeven, is het toch de aanbevolen werkwijze om ervoor te zorgen dat wijzigingen die je aanbrengt in de Verbeterde merkinhoud-productbeschrijvingstekst ook in dat veld worden weergegeven op de pagina Je voorraad beheren.

A+ aanbevelingen

Af en toe worden A+ aanbevelingen op de startpagina van de A+ contentmanager gerangschikt op paginaweergaven. Ze zijn bedoeld om ASIN-codes met veel verkeer in je catalogus te identificeren die momenteel geen gebruik maken van A+ content of kunnen helpen om bestaande A+ content te verbeteren.

Je kunt deze aanbevelingen ook starten als een prioriteitsworkflow vanaf de selectiepagina voor het content-type nadat je hebt geklikt om te beginnen met het maken van A+ content. Wanneer je een aanbeveling voltooit, opslaat of overslaat, wordt de volgende aanbeveling met de hoogste impact aan je gepresenteerd. Als je nog niet klaar bent om actie te ondernemen voor een bepaalde aanbeveling, gebruik dan de functie Negeren om dat item gedurende 30 dagen te verbergen.

Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates