Op de pagina Instellingen voor retourzendingen kun je je instellingen aanpassen voor elke store waarin je verkoopt.
Store: Je kunt de store identificeren voor de instellingen die je wilt bewerken in de store-kolom.
Autorisatie retourzending: Amazon autoriseert automatisch retouraanvragen die binnen het Amazon-retourbeleid vallen (ga naar Retourzendingen beheren voor vrijstellingen). Voor stores waar automatische autorisatie voor retourzendingen niet verplicht is, heb je de mogelijkheid om inkomende retouraanvragen handmatig te controleren en te autoriseren.
Vooruitbetaalde retouretiketten van Amazon:
In stores waar vooruitbetaalde retouretiketten van Amazon vereist zijn voor alle verkopers met een standaardretouradres, zoals in het Verenigd Koninkrijk, schrijft Amazon dergelijke verkopers automatisch in voor het programma voor vooruitbetaalde retouretiketten. Voor stores waar inschrijving voor het programma voor vooruitbetaalde retouretiketten van Amazon niet vereist is, zie je de volgende opties:
In stores waar vooruitbetaalde retouretiketten van Amazon nog niet beschikbaar is, zie je de grijze knop Inschrijven
Soort etiket: Als je staat ingeschreven voor het programma voor vooruitbetaalde retouretiketten van Amazon, wordt het soort etiket ingesteld op vooruitbetaald door Amazon. Als je niet staat ingeschreven voor het programma voor vooruitbetaalde retouretiketten van Amazon, heb je de volgende opties:
Autorisatie retourgoederen (RMA):
Je kunt kiezen wie het RMA-nummer verstrekt door een van de volgende opties te selecteren:
Etiketten voor vrijgestelde producten:
Voor retourzendingen van SKU-vrijstellingen van het programma voor vooruitbetaalde retouretiketten heb je de mogelijkheid om een door de verkoper betaald etiket te uploaden of Amazon namens jou een onbetaald etiket te laten uitgeven.
Instructies voor retourzendingen:
Wanneer de klant een retouraanvraag indient, worden er instructies voor retourzendingen getoond. Klik hier om instructies te schrijven om het bericht aan de klant samen te stellen. Voorbeelden van deze instructies zijn:
Een oplossing zonder retourzending vindt plaats wanneer je een terugbetaling of vervanging doet en de koper het product laat houden. In stores waar oplossing zonder retourzending beschikbaar is, kun je automatisch een oplossing zonder retourzending uitvoeren via je instellingen voor retourzendingen of via berichten met de koper samenwerken voor een specifieke retourzending.
Ga naar Oplossing zonder retourzending voor meer informatie.
Je standaardretouradres is het adres dat voor alle retourzendingen wordt gebruikt en dat wordt afgedrukt op het retouretiket voor retouraanvragen in die geselecteerde store. Op het tabblad 'Retouradressen beheren' kun je een specifiek retouradres toevoegen voor een van de stores waarin je verkoopt.
Stel je standaardretouradres in:
Op het tabblad 'Instellingen voor programma retourzendingen' kun je de retourprogramma's bekijken en beheren die beschikbaar zijn in de stores waarin je verkoopt.
Op het tabblad 'Sjablonen voor retourzendingen beheren' kun je het gekozen sjabloon downloaden en het bewerkte sjabloon uploaden voor verwerking of een statusoverzicht van geüploade sjablonen downloaden.