Hieronder vind je de lijst met landen die momenteel zijn geaccepteerd voor registratie als verkoper op Amazon.
Notitie: Om in aanmerking te komen voor het verkopen van je producten via Amazon als een professionele of individuele verkoper, moet je een bewijs hebben van bedrijfsvestiging in een van de volgende landen, een lokaal telefoonnummer hebben en over een internationaal geldige creditcard beschikken. Als je van plan bent om je producten via Amazon te verkopen als privépersoon, moet je woonachtig zijn in een van de volgende landen, een lokaal telefoonnummer hebben en over een internationaal geldige creditcard beschikken.
Argentinië |
Hongkong |
Nieuw-Zeeland |
Australië |
Hongarije |
Noorwegen |
Oostenrijk |
IJsland |
Filipijnen |
België |
India |
Polen |
Brazilië |
Indonesië |
Portugal |
Bulgarije |
Ierland |
Puerto Rico |
Cambodja |
Isle of Man |
Qatar |
Canada |
Israël |
Réunion |
Chili |
Italië |
Roemenië |
China |
Japan |
Singapore |
Kroatië |
Jersey |
Slowakije |
Cyprus |
Jordanië |
Zuid-Afrika |
Tsjechië |
Koeweit |
Zuid-Korea |
Denemarken |
Letland |
Spanje |
Estland |
Liechtenstein |
Zweden |
Finland |
Litouwen |
Zwitserland |
Frankrijk |
Luxemburg |
Taiwan |
Frans-Guyana |
Maleisië |
Thailand |
Frans-Polynesië |
Malta |
Turkije |
Georgië |
Martinique |
Verenigde Arabische Emiraten |
Duitsland |
Mauritius |
Verenigd Koninkrijk |
Griekenland |
Mayotte |
Verenigde Staten |
Gibraltar |
Mexico |
Vietnam |
Guadeloupe |
Nederland |
|
Guernsey |
Nieuw-Caledonië |
|
Veelgestelde vragen
Ik kom uit een van de hierboven genoemde landen, maar ik kan het verificatieproces voor mijn telefoonnummer niet uitvoeren, waarom ben ik geblokkeerd?
Je kunt het volgende controleren om de verificatie van je telefoonnummer te voltooien:
-
Controleer of het nummer dat je hebt ingevoerd de juiste indeling heeft. Zie voor de juiste indeling het antwoord op de vraag Wat is de juiste indeling voor de verificatie van het telefoonnummer? hieronder.
-
Als je je nummer al hebt geverifieerd, is er geen verdere verificatie vereist en zal een nieuwe verificatieaanvraag onsuccesvol zijn. Je kunt doorgaan met het registratieproces.
-
Probeer je telefoonnummer te verifiëren met behulp van de sms-verificatie als dit van toepassing is voor jouw land.
Als je het verificatieproces van het telefoonnummer nog steeds niet kunt voltooien, raden we je aan een ander telefoonnummer te gebruiken, bij voorkeur van een andere serviceprovider. Als dat nog steeds niet werkt, gebruik je de link Ondersteuning ontvangen onder aan de startpagina van Seller Central.
Wat is de juiste indeling voor opgave van het telefoonnummer?
De nummers moeten worden voorafgegaan door de landcode. Hieronder volgt de juiste indeling met voorbeelden van nummers voor de VS.
-
+<landcode><spatie><nummer><extensie> +1 23456781224557899, +1 2345678x6789
-
+<landcode><koppelteken><nummer><extensie> +1-12245578992345678, +1-12245578992345678x6789
-
+<landcode><nummer><extensie> +112245578992345678, +112245578992345678x6789
Notitie: '+' is verplicht, gevolgd door de landcode.
Hieronder volgen de voorbeelden van nummers buiten de V.S.
-
Voorbeeld voor een Indiaas mobiel nummer: +91 3345987345
-
Voorbeeld voor een Duits mobiel nummer: +49 1298279287