Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Amazon Currency Converter voor verkopers (ACCS): Veelgestelde vragen over

Amazon Currency Converter voor verkopers is een optionele service waarmee je de netto opbrengsten van je inkomsten kunt ontvangen op je lokale bankrekening als die bankrekening zich in een ander land of een andere regio bevindt dan de store waar je verkoopt.

Waarom zijn mijn identificatie- of licentienummers vereist voor de registratie van een bankrekening?

Bepaalde landen van de locatie van de bank (zoals China) vereisen aanvullende stappen voor identiteitsverificatie op basis van lokale regelgeving. Als de informatie die je verstrekt (zoals een nationaal identiteitsbewijs, KvK-registratie en naam van de rekeninghouder) ongeldig is of niet overeenkomt met de gegevens van je bank, wordt je vergoeding afgewezen en wordt het geld teruggestort op je verkopersaccount.

Hoe word ik betaald als ik een bankrekening registreer in een ander land of andere regio dan de store waar ik verkoop?

Zodra je bankrekening is geregistreerd, worden alle betalingen automatisch gedaan op die rekening in de lokale valuta van het land van de locatie van de bank met behulp van de Amazon Currency Converter voor verkopers.

Waar zijn kosten op basis van volume beschikbaar?

Kosten op basis van volumes zijn beschikbaar voor alle Amazon stores die wereldwijd door Amazon Currency Converter worden ondersteund, met uitzondering van de Amazon.com.br. store. Verkopers die in CHF, AED en TWD worden betaald, kunnen Amazon Currency Converter gebruiken met een vast tarief van 1,5%, ongeacht het niveau. Kosten op basis van volume zijn niet van toepassing op vergoedingen van verkopers die via Hyperwallet worden verwerkt. Ga voor de volledige lijst met valuta die worden ondersteund door Amazon Currency Converter voor verkopers naar Landen/regio's en valuta die door Amazon worden ondersteund voor vergoeding.

Bevat mijn netto-opbrengst al mijn wereldwijde accounts voor kosten op basis van volume?

Ja, wanneer je accounts voor wereldwijde verkoop zijn gekoppeld. Je kunt naar Seller Central gaan en de functie Accounts samenvoegen (voorheen Accounts koppelen genoemd) gebruiken om al je regionale accounts te koppelen. We zorgen ervoor dat het laagste tarief voor je bedrijf wordt toegepast.

Hier volgt een voorbeeld:

Een verkoper in Duitsland heeft in de afgelopen 12 maanden $ 500K verdiend op Amazon.com, $ 300k op Amazon.co.uk en $ 300k op Amazon.co.jp. Als de verkoper geen samengevoegde accounts gebruikt, bieden we de verkoper het volgende aan:

VS: $ 500k - > 1,25%

VK: $ 300k - > 1,5%

JP: $ 300k - > 1,5%

Als de verkoper Gekoppelde accounts gebruikt, verlagen we de kosten. Dit bespaart de verkoper $ 5500.

Totale netto-opbrengst (VS+VK+JP) = 1,1 MM - > 1,0%

Volg de onderstaande stappen voor een bank in het land of de regio van de Amazon-store waar je verkoopt.


  1. Selecteer bij Instellingen in Seller Central de optie Accountgegevens.
  2. Klik in het gedeelte Betaalgegevens op Bankrekeninggegevens.
  3. Klik op de pagina Stortingsmethoden op Toewijzen in het gedeelte voor de marketplace die je wilt wijzigen.
  4. Selecteer Een nieuwe bankrekening gebruiken.
  5. Vul de gevraagde bankrekeninggegevens in en zorg ervoor dat alle velden nauwkeurig zijn ingevuld. Zorg ervoor dat je de algemene voorwaarden van de Amazon Currency Converter voor verkopers-overeenkomst leest en schakel vervolgens het selectievakje in om te bevestigen.
  6. Klik op Indienen.

Waarom zijn mijn identificatie- of licentienummers vereist voor de registratie van een bankrekening?

Bepaalde landen van de locatie van de bank (zoals China) vereisen aanvullende stappen voor identiteitsverificatie op basis van lokale regelgeving. Als de informatie die je verstrekt (zoals een nationaal identiteitsbewijs, KvK-registratie en naam van de rekeninghouder) ongeldig is of niet overeenkomt met de gegevens van je bank, wordt je vergoeding afgewezen en wordt het geld teruggestort op je verkopersaccount.

Voor verkopers die TWD-vergoedingen willen ontvangen, vereisen we dat je een geldig telefoonnummer en e-mailadres hebt op je Seller Central-account. We kunnen deze gegevens delen met onze bankdienstverleners en je begunstigde bank, die contact met je kunnen opnemen voor verdere transactievalidaties.

Hoe krijg ik betaald als ik een bankrekening registreer in een ander land of andere regio dan de store waar ik verkoop?

Zodra je bankrekening is geregistreerd, worden alle betalingen automatisch gedaan op die rekening in de lokale valuta van het land van de locatie van de bank met behulp van de Amazon Currency Converter voor verkopers.

Duurt het langer voordat betalingen die met de Amazon Currency Converter voor verkopers zijn gedaan op mijn bankrekening staan?

Nee. De eerste betaling die wordt gedaan nadat je je rekeninggegevens hebt toegevoegd of gewijzigd, kan echter tot 14 dagen duren.

Wat verschijnt er op mijn bankafschrift wanneer ik betalingen ontvang van Amazon Currency Converter voor verkopers?

Afhankelijk van je bank heeft de betaling een van de volgende namen: Amazon, HSBC, Souq of Amazon en HSBC. Neem contact op met je bank als je meer informatie nodig hebt.

Welke wisselkoers zal op mijn betaling worden toegepast?

De Amazon Currency Converter voor verkopers gebruikt de wisselkoers van de dag waarop de overschrijving naar je bankrekening wordt geïnitieerd. Bij mislukte vergoedingen geldt de wisselkoers van de dag waarop de overschrijving opnieuw wordt geïnitieerd.

Waarom komt de wisselkoers die wordt gebruikt door de Amazon Currency Converter voor verkopers niet overeen met de wisselkoers in de krant?

De wisselkoersen in de krant of andere gedrukte media zijn over het algemeen groothandel- of interbancaire tarieven. Amazon zorgt ervoor dat verkopers een concurrerende wisselkoers ontvangen.

Kan ik de valuta kiezen voor mijn vergoedingen?

Vergoedingen kunnen alleen worden uitbetaald in de lokale valuta van het land waar de bankrekening zich bevindt. Als je bankrekening zich bijvoorbeeld in het Verenigd Koninkrijk bevindt, kunnen vergoedingen alleen in GBP worden uitbetaald, zelfs als je bankrekening in staat is om stortingen in zowel GBP als EUR te accepteren.

Kan ik een betaling ontvangen op een bankrekening die niet wordt vermeld in het vervolgkeuzemenu 'Banklocatie'?

Nee. Alleen de landen en regio's die aanwezig zijn in het vervolgkeuzemenu 'Banklocatie' op de pagina Stortingsmethoden worden ondersteund.

0Wat zijn de fiscale gevolgen van het feit dat mijn inkomsten in een andere valuta worden omgezet voordat ze naar mijn lokale bankrekening worden overgemaakt?

Amazon is niet in staat om advies of commentaar te geven over je belastingverplichtingen. Neem contact op met je belastingadviseur voor vragen over jouw specifieke situatie.

Ontvang ik documenten in mijn lokale valuta die ik aan de lokale belastingautoriteiten kan geven?

In alle documenten die door Amazon worden verstrekt, wordt de functionele valuta weergegeven van de store waar je verkoopt.

Hoe kan ik een aankoopcertificaat van vreemde valuta (Foreign Inward Remittance Certificate, FIRC) verkrijgen voor overmakingen die naar India worden gedaan?

Ga naar Verkopen vanuit India voor informatie over het verkrijgen van een FIRC.


Amazon Currency Converter voor verkopers (ACCS): Veelgestelde vragen over


Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates