Je kunt een aanvraag indienen om de voorraad die je in Amazon fulfillment centers hebt opgeslagen naar je terug te laten sturen of te laten verwijderen met een van de volgende methoden:
Verwijderingskosten worden in rekening gebracht per verwijderd item. Ga naar Kosten voor FBA-verwijdering en -afvoering voor meer informatie.
Probeer via de onderstaande tool een verwijderingsopdracht aan te maken. Voer een FNSKU in voor een eenheid die je wilt verwijderen. Als je een probleem met een bestaande verwijderingsopdracht wilt oplossen, voer je de verwijderingsopdracht-ID of batch-ID in.
Verwijderingsopdrachten kunnen 10-14 werkdagen duren voordat ze vanuit het fulfillment center worden verzonden, en tot 30 werkdagen of meer tijdens feestdagenperioden (Prime-week, oktober, november en december). Je ontvangt binnen 45 dagen na de verwijdering een factuur.
Leverbare voorraad blijft beschikbaar voor aankoop totdat we deze hebben verwijderd. Als je niet langer wilt dat de productvermelding te koop is, sluit je deze. Ga voor meer informatie naar het gedeelte 'Een productvermelding sluiten' in Producten vermelden voor Fulfillment by Amazon.
We kunnen de voorraad in de volgende gevallen niet verwijderen:
Retourzendingen voor verwijderingsopdrachten kunnen niet worden:
Voor items die als gevaarlijke materialen zijn geclassificeerd, kunnen alleen die materialen die onder regelgevingsklasse voor transport van gevaarlijke stoffen (HTRC) 8 of 9 vallen, worden geretourneerd. Gevaarlijke items die niet als HTRC 8 of 9 zijn geclassificeerd, kunnen alleen worden verwijderd.
Om naar een adres buiten Europa te verzenden, ga naar Aanbieders van internationale retourzendingen.
Wanneer je een aanvraag indient voor het naar je laten terugsturen van voorraad, wordt deze verpakt in het fulfillment center en verzonden naar het door jou opgegeven adres. De voorraad kan worden verzonden in meerdere zendingen en via meerdere transportdiensten als de items zich in verschillende fulfillment centers bevinden.
Voorraaditems die naar het fulfillment center per doos verpakt zijn verzonden, worden als afzonderlijke items geretourneerd en verpakt in dozen of pallets, naargelang de aard van de zending.
We kunnen een eenmaal ingediende verwijderingsopdracht annuleren als de voorraad niet beschikbaar is voor verwijdering. De voorraad kan bijvoorbeeld deel uitmaken van een lopende bestelling.
Als we een verwijderingsopdracht annuleren, moet je opnieuw een aanvraag indienen. De redenen om te annuleren kunnen specifiek zijn voor het gerelateerde product. Als we de tweede aanvraag annuleren, moet je contact opnemen met het Ondersteuningsteam voor verkooppartners.
Als je een ingediende verwijderingsopdracht wilt annuleren, ga dan naar Voorraad verwijderen uit een fulfillment center.