Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Vereisten voor verzendetiketten

Zorg ervoor dat je producten veilig en snel bij een Amazon fulfillment center aankomen door deze belangrijke vereisten voor verzendetiketten en het verpakken van je voorraad te volgen.

Zodra je beslist wat je naar Amazon verzendt en welke verzendmethode en transportdienst je wilt gebruiken, is het tijd voor etikettering en verpakking.

Elke doos die je naar een Amazon fulfillment center verzendt, inclusief eenheden die in een doos van de fabrikant worden verzonden, moet correct zijn geïdentificeerd met een unieke doos-ID.

Volg deze richtlijnen voor het etiketteren van je dozen:

  • Print de volledige set etiketten. Omdat elk etiket uniek is, mag je geen etiketten kopiëren, hergebruiken of wijzigen voor gebruik op extra dozen.
  • Ondersteunde etiketten zijn 8,4 x 10,2 cm (3 1/3 x 4 inch). Als je een thermische printer hebt, kun je nu ook rechtstreeks afdrukken op het formaat 10,2 x 15,2 cm (4 x 6 inch) door Papier voor thermisch afdrukken te selecteren in de afdrukopties voor doos- en palletetiketten.
  • Plaats geen etiketten op een naad of doosopening, omdat ze beschadigd raken bij het openen van de doos.
  • Het FBA-verzendingsetiket moet naast het etiket van de transportdienst op een plat oppervlak van de doos worden aangebracht en zodanig dat de streepjescodes niet over randen of hoeken worden gevouwen.
  • Beide etiketten moeten onbedekt blijven, zodat ze gemakkelijk kunnen worden gescand en leesbaar zijn.
  • Voor elke doos die je in de zending opneemt, moet een eigen FBA-verzendingsetiket vanuit je Wachtrij voor verzending zijn geprint.
  • Als je meerdere casepacks in een primaire doos verzendt, breng je het unieke verzendetiket aan op de primaire doos die je gebruikt voor het verzenden van je producten naar Amazon fulfillment centers. Je hoeft de unieke verzendetiketten niet op de afzonderlijke casepacks in de primaire doos aan te brengen.

Je kunt verzendingsetiketten printen in de workflow voor het maken van verzendingen. Als je je verzending al hebt gemaakt, heb je toegang tot de verzending via de Wachtrij voor verzending.

Informatie over de inhoud van de doos

Wanneer je informatie over de inhoud van de doos verstrekt tijdens de workflow voor het maken van verzendingen, bevat elk etiket met de doos-ID de informatie voor een specifieke doos. Om vertragingen te voorkomen bij het ontvangen van je voorraad in het fulfillment center, moet je ervoor zorgen dat je het juiste etiket op de juiste doos plaatst. We raden je aan te controleren of de SKU en het aantal eenheden in elke doos overeenkomen met de SKU en het aantal eenheden in de informatie over de inhoud van de doos die je hebt opgegeven in de workflow voor het maken van verzendingen. Ga voor meer informatie naar Informatie over de inhoud van de doos voor FBA-verzendingen naar Amazon.

Belangrijk: Het niet verstrekken van nauwkeurige informatie over de inhoud van de doos kan leiden tot blokkering van toekomstige verzendingen en er worden mogelijk kosten voor handmatige verwerking in rekening gebracht.
Belangrijk: 2D-streepjescodes vormen geen vervanging voor Amazon-etiketten met doos-ID. Ook als je 2D-streepjescodes gebruikt om informatie over de inhoud van de doos te verstrekken, zijn Amazon-etiketten met doos-ID nog vereist. Ga voor meer informatie naar Het gebruik van 2D-streepjescodes voor informatie over de inhoud van de doos.

Amazon-verzendpartner

Belangrijk: Als je het Amazon-verzendpartneraccount gebruikt om vooruitbetaalde verzendetiketten te maken, worden de verzendkosten in rekening gebracht bij je account als je niet binnen een bepaalde periode annuleert, zelfs als je het etiket niet gebruikt. Voor verzending van kleine pakketten via verzendpartners is de periode 24 uur. .

Ga als volgt te werk om de kosten ongeldig te maken:

  1. Ga in je verkopersaccount naar Wachtrij voor verzending.
  2. Zoek de verzending en klik op Bezig met verzending.
  3. Klik in het gedeelte Bezorgservice op Kosten ongeldig maken.

Je kunt de kosten niet annuleren of een terugbetaling ontvangen als de kosten 24 uur geleden goedgekeurd zijn voor de verzending van kleine pakketten via een verzendpartner en 1 uur voor de verzending van pallets via een verzendpartner.

Binnen de verzendworkflow kun je via het verzendpartnerprogramma gebruikmaken van de gereduceerde verzendkosten van Amazon.

Verzendpartner: klein pakket

Selecteer in het scherm Transportdienst selecteren van de workflow Bezorging van kleine pakketten als verzendmethode en Amazon-verzendpartner als transportdienst voor bezorging van kleine pakketten. Nadat je op Opslaan en doorgaan hebt geklikt, voer je het aantal pakketten en het gewicht van elk pakket in.

Notitie: Voor grote, lichte pakketten kan een toeslag voor het volumegewicht in rekening worden gebracht.

In de bezorgworkflow wordt een schatting voor de verzending weergegeven. Als je de kosten accepteert, worden de verzendkosten op je account in rekening gebracht.

Nadat je je verzending hebt voltooid, geef je de doos aan de UPS-chauffeur die op afspraak je pakketten ophaalt of breng je het pakket naar een lokale UPS-locatie. Als je in Duitsland bent, kun je je pakket ook afleveren bij een DHL-ophaalpunt.

Notitie: Je kunt de kosten voor de verzending nog annuleren en een andere transportdienst gebruiken door op Kosten annuleren te klikken onder de Geschatte verzendkosten, mits je binnen 24 uur na acceptatie van de kosten annuleert.

Als je de kosten weigert, ga je terug naar het scherm Transportdienst selecteren, zodat je een andere transportdienst kunt selecteren.

Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates