Het is normaal dat je bij verkopen via Amazon bedragen in je betaaloverzicht ziet voor reserves op accountniveau. Dit is het saldo dat is gereserveerd om ervoor te zorgen dat je voldoende geld hebt om te voldoen aan eventuele financiële verplichtingen die niet worden gedekt door het Reserveringsbeleid op basis van de bezorgdatum.
Als je bedragen in reserve hebt, wordt dit weergegeven in je betaaloverzicht in het gedeelte Reserves op accountniveau van het tabblad Weergave betalingsafschriften.
Wanneer een A-tot-Z-garantieclaim wordt ingediend, wordt het claimbedrag gereserveerd totdat de claim is opgelost. Voor sommige claims kan het tot 14 dagen of langer duren voordat ze zijn opgelost, maar de reserve wordt vrijgegeven nadat de claims zijn verwerkt.
Geld kan worden gereserveerd als je account terugvorderingen heeft van transacties in de afgelopen 90 dagen. De reserve wordt vrijgegeven nadat de terugvorderingen zijn verwerkt.
Geld kan worden gereserveerd als de prestatiestatistieken onder onze benchmarks vallen. Lagere statistieken geven vaak een grotere kans op claims, terugvorderingen en retourzendingen aan.
We kunnen geld reserveren als we een onverwachte wijziging in je verkoop- of accountactiviteit opmerken, of als je een nieuwe verkoper bent met verwachte bezorgtijden die langer zijn dan je schikkingsperiode.
Geld kan worden gereserveerd, afhankelijk van je belastingregistratiestatus en de verantwoordelijkheid van Amazon om inkomstenbelasting in te houden en te betalen op basis van je verkopen. .
Mogelijk zijn er meerdere redenen voor reserves op accountniveau tegelijkertijd van toepassing. Als bijvoorbeeld een terugvordering is uitgegeven voor een bestelling van € 40 en een bestelling voor € 20 een openstaande A-tot-Z-garantieclaim heeft, is de reserve op accountniveau voor deze twee bestellingen € 60.
De meeste transacties worden gedurende een bepaalde periode uitgesteld terwijl er wordt gewacht op bezorging van de bestelling of betaling van de koper. Reserves op accountniveau worden om een van de hierboven genoemde redenen toegepast op je tegoeden die al zijn vrijgegeven voor vergoeding. Ga voor meer informatie naar Wat is een uitgestelde transactie.
In sommige situaties kun je mogelijk actie ondernemen zodat tegoeden sneller worden vrijgegeven: