Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Je voorraadbestand ontwerpen

Individual sellers: Deze functie is alleen beschikbaar voor verkopers met een professioneel verkoopplan. Ga voor meer informatie naar Vergelijking van verkoopplannen.

Je kunt sjablonen voor voorraadbestanden gebruiken om je producten in de Amazon-catalogus te vermelden en ze te koop aan te bieden op Amazon. Met sjablonen voor voorraadbestanden kun je productvermeldingen in bulk toevoegen of bewerken. Je kunt een sjabloon maken die aan je specifieke vereisten voldoet en verschillende soorten producten in meerdere categorieën aanbieden met één sjabloon. Maak eerst een sjabloon met behulp van de tool Een product toevoegen via Uploaden. Zie Sjabloon voorraadbestand maken voor meer informatie.

Welk type voorraadbestand moet ik gebruiken?

Als de items die je aanbiedt al in de catalogus van Amazon staan, kun je het bestand Voorraadlader gebruiken om je prijzen en aantallen toe te voegen die te koop zijn. Dit is het gemakkelijkste bestand om te gebruiken. Je hoeft alleen maar de ISBN, UPC of EAN te weten.

Als de items die je aanbiedt boeken zijn en niet in de catalogus staan, of als je de ISBN, UPC of EAN niet kent, kun je het standaard boekenladerbestand gebruiken. Je verstrekt informatie over het boek (zoals titel en auteur) en wij controleren of dit al overeenkomt met een catalogusitem. Als het niet overeenkomt, maken we een nieuw catalogusitem op basis van de door jou opgegeven informatie. Mogelijk willen boekverkopers ook voorraad laden met behulp van de UIEE-indeling. Met deze optie kun je, als je geen ISBN-codes hebt, je items nog steeds laden naar Marketplace door te profiteren van de ISBN-afstemmingsfunctie van Amazon. Voor boeken die geen ISBN-codes hebben worden nieuwe gegevenspagina's gemaakt.

Als de items die je aanbiedt behoren tot de categorie Muziek, kun je het muziekladerbestand gebruiken. Als je product al in de catalogus van Amazon staat, voegt Amazon je productvermelding toe aan de bestaande pagina. Als je product nog niet in de catalogus staat, maakt Amazon een nieuwe cataloguspagina op basis van de informatie die je hebt opgegeven.

De sjabloon Prijs en hoeveelheid is erg handig voor eenvoudige wijzigingen in de voorraad. Hiermee kun je je bestaande voorraad op Amazon wijzigen of verwijderen door alleen SKU, prijs en aantal in je upload in te dienen.

Tips voor het ontwerpen van een voorraadbestand

Back-ups

We raden je aan een reservekopie van je voltooide sjabloon op de harde schijf van je computer te bewaren.

SKU

De SKU is het belangrijkste veld van elk voorraadbestand en mag niet worden gewijzigd of hergebruikt. Amazon gebruikt de SKU-codes in je voorraadbestand om je productvermeldingen (de ASIN op de productpagina en je aanbod) te koppelen aan je individuele voorraadniveaurecords in de Amazon-catalogus. Dit betekent het volgende:

  • Elk product in je voorraadbestand moet een unieke SKU hebben.
  • Elke nieuwe SKU die je uploadt naar Amazon resulteert in het maken van een nieuwe record in de Amazon-catalogus.
  • Omdat elke record uniek is, kan een bestaande SKU niet worden gewijzigd. Deze blijft in de catalogus totdat je deze verwijdert.
  • Als je een voorraadbestand uploadt met gegevens voor een reeds bestaande SKU, worden de gegevens van eerdere feeds vervangen door de nieuwe gegevens.

Standaardproduct-ID

We raden je aan altijd de UPC, EAN, JAN of ISBN op te geven wanneer je een nieuwe productpagina op Amazon maakt. Zie Product-ID's voor meer informatie. Zie Vereisten voor categorieën en productcodes voor een overzicht van de vereisten voor elke categorie, inclusief uitzonderingen indien van toepassing.

Zoektermen

Klanten gebruiken voornamelijk zoektermen (trefwoorden) om producten op Amazon te vinden. Goede zoektermen zijn belangrijk voor het vergroten van de zichtbaarheid van het product. De meeste producten bieden ondersteuning voor vijf trefwoorden. Denk zoals klanten en gebruik zoektermen die populair zijn op je eigen website of voor je productlijn. Zie De zoekfunctie gebruiken voor meer informatie over het gebruik van zoektermen.

Notitie: Standaard boekenladerbestanden ondersteunen geen zoektermen (trefwoorden). Amazon wijst zoekgegevens toe voor producten die in de categorie Boeken worden vermeld. Met de tool Een product toevoegen kun je het aantal trefwoorden voor je boekproducten echter verhogen.

Variatierelaties

Sommige categorieën ondersteunen variatierelaties die één parent-product en meerdere child-producten bevatten.

Parent-producten zijn niet-verkoopbare producten die je in je voorraadbestand vermeldt, zodat je relaties tussen producten kunt creëren.

Child-producten zijn unieke, verkoopbare producten die gekoppeld zijn aan een parent-product. Het child-product is vergelijkbaar met andere child-producten (of producten op hetzelfde niveau) die gekoppeld zijn aan hetzelfde parent-product. Het child-product wijkt echter af van de producten op hetzelfde niveau volgens specifieke criteria. Deze criteria worden beschreven in de sectie over variatiethema's van het tabblad Gegevensdefinities in de sjabloon voorraadbestand. Aanvaardbare variatiethema's verschillen per categorie, maar kunnen kenmerken zoals grootte, kleur en smaak bevatten.

Stel waar mogelijk parent-child-relaties in je voorraadbestand in. Hierdoor zijn zoekresultaten veel beter beheersbaar voor klanten, omdat gerelateerde child-producten worden gegroepeerd. Wanneer je parent-child-relaties instelt, maak je onderscheid tussen elk child-product in de titel. Als je bijvoorbeeld shirts verkoopt en sommige zijn rood en sommige zijn blauw, gebruik je 'Shirt, Rood' en 'Shirt, Blauw'.

Notitie: Je moet een parent-child-relatie instellen als er een geschikt variatiethema bestaat voor je producten en categorie.

Je kunt de child ASIN-codes voor elke parent ASIN bekijken in de Amazon-catalogus op de pagina Een product toevoegen in je verkopersaccount.

Zie Variatierelaties voor meer informatie.

Jevoorraadbestand opslaan

Voordat je je voorraadbestand uploadt naar Amazon, moet je het opslaan als een tekstbestand (door tabs gescheiden). Voer deze stap uit nadat je producten aan je productvoorraadbestand hebt toegevoegd.

  1. Sla nog één keer je werk op als een Excel-werkmap. We raden je aan een reservekopie te maken en een datum toe te voegen aan de bestandsnaam. Op deze manier houd je een geschiedenis van je werk bij voor het geval je wilt verwijzen naar eerdere versies of als er iets misgaat bij de verwerking.
  2. Zorg ervoor dat het werkbladtabblad dat je gegevens bevat actief is.
  3. Klik in het menu Bestand op Opslaan als. Het dialoogvenster Opslaan als verschijnt.
  4. Selecteer bij Opslaan als de optie Tekst (tab is scheidingsteken) (*.txt). Blader naar de locatie waar je het bestand wilt opslaan, hernoem het bestand en klik op Opslaan.
    • Klik op OK als je een waarschuwing ziet dat het geselecteerde bestandstype (het bestandstype met tab als scheidingsteken) geen werkmappen met meerdere werkbladen ondersteunt.
    • Klik op Ja als je een waarschuwing ziet dat je bestand functies bevat die niet compatibel zijn met de geselecteerde bestandsindeling Tekst (met tab als scheidingsteken).

Je bent nu klaar om je voorraadbestand te uploaden. Raadpleeg Je voorraadbestand uploaden voor meer informatie.

De doorlooptijd tot verzending instellen in een voorraadbestand

De doorlooptijd tot verzending is de tijd die je nodig hebt om een product bij je transporteur te krijgen. De totale verzendtijd is dan doorlooptijd + transporttijd

In de volgende tabel worden de fulfillment-berichten weergegeven die Amazon aan klanten verstrekt op basis van de beschikbaarheid op productniveau die je in je voorraadgegevensfeed opgeeft. Je beschikbaarheid op productniveau moet een getal tussen 0 en 30 zijn.

Invoer Beschikbaarheidsbericht Min dagen Max dagen
NULL, 0 Op voorraad 1 2
1 Op voorraad 1 2
2 Op voorraad 1 2
3 Op voorraad. De verwerking duurt 2 tot 3 dagen extra voor bestellingen van deze verkoper. 2 3
4 Op voorraad. De verwerking duurt 3 tot 4 dagen extra voor bestellingen van deze verkoper. 3 4
5 Wordt gewoonlijk binnen 4-5 werkdagen verzonden 4 5
6-10 Wordt gewoonlijk binnen 1 tot 2 weken verzonden 6 10
11-15 Wordt gewoonlijk binnen 2 tot 3 weken verzonden 11 15
16-20 Wordt gewoonlijk binnen 3 tot 4 weken verzonden 16 20
21-30 Wordt gewoonlijk binnen 1 tot 2 maanden verzonden 21 30
Notitie: Als je geen waarde voor doorlooptijd tot verzending opgeeft, wordt de waarde ingesteld op 1 tot 2 dagen. Als je een sjabloon voorraadbestand gebruikt om je voorraadbedragen bij te werken, moet je de waarde voor doorlooptijd tot verzending opgeven in het veld fulfillment_vertraging .

Sjabloon voor multimarketplace-productvermeldingen

Als je meerdere marketplaces hebt geselecteerd bij het genereren van je categoriespecifieke voorraadbestand op de pagina Producten toevoegen via uploaden, is deze sectie van toepassing. Als je extra marketplaces in je sjabloon opneemt, worden er kolommen toegevoegd waarmee je marketplace-specifieke aanbiedingsgegevens kunt verstrekken, met inbegrip van de prijs. Geef voor elke SKU aanbiedingswaarden op voor elke marketplace waarin je het item wilt aanbieden. De productgegevens die je in je sjabloon opgeeft, zijn van toepassing op de SKU in de marketplace waar je je sjabloon indient. Als je aanbiedingsgegevens opgeeft in je sjabloon voor een marketplace waarvoor de productpagina voor je productvermelding nog niet bestaat, probeert Amazon de productpagina aan te maken door je productgegevens te vertalen naar de primaire taal van de gevraagde marketplace. De voltooiing daarvan kan tot 48 uur duren.

Definities

  • Home-marketplace: dit is de marketplace waar je je Multi-Marketplace-sjabloon (MMT) indient
  • Secundaire marketplaces: dit zijn de extra marketplaces die je selecteert bij het genereren van een MMT in Seller Central.
  • Workflow voor interactieve productvermeldingen (ILW): Dit is het interactieve webformulier waarmee je je productvermeldingen één voor één kunt maken en beheren, in plaats van een spreadsheet te gebruiken. Kies in de vervolgkeuzelijst Voorraad de optie Een product toevoegen om toegang te krijgen.

Veelgestelde vragen van verkopers

Wat is MMT?

MMT is een uitbreiding van de categoriespecifieke voorraadbestandssjablonen die je kunt genereren op de pagina Producten toevoegen via uploaden in Seller Central. Je kunt MMT genereren door naar Producten toevoegen via uploaden te gaan in het menu Voorraad in Seller Central. Als je MMT wilt genereren, selecteer je meerdere marketplaces voordat je je sjabloon genereert. In de lijst met selecteerbare marketplaces die wordt weergegeven, staan alle marketplaces waarin je bent gemachtigd om te verkopen en je accounts te koppelen.

Moet ik een punt (.) of een komma (,) gebruiken als decimaalteken voor mijn prijzen in de sjabloon?

Gebruik een consistente decimaal scheidingsteken in de hele sjabloon, ook voor prijzen op elke marketplace. Dit moet het decimaal scheidingsteken zijn dat je normaal gebruikt bij het gebruik van de Amazon-productvermeldingssjablonen.

Welke valuta wordt gebruikt voor de prijzen die ik in mijn MMT opgeef voor elke marketplace?

Prijzen moeten worden opgegeven in de primaire valuta van elke marketplace. De valuta voor elke marketplace wordt weergegeven in de kop van de kolom.

Hoe verschilt MMT van de voorraadbestandssjabloon met één enkele marketplace?

In tegenstelling tot de sjabloon voor één enkele marketplace bevat MMT kolommen voor elke secundaire marketplace die je kunt gebruiken om informatie over je aanbieding te verstrekken (bijv. de prijs). Deze kolommen van de sjabloon zijn gemarkeerd met koppen die de marketplace aangeven waarop de kolommen van toepassing zijn (bijv. VK, DE). Je moet ten minste een prijs opgeven om een productvermelding in een secundaire marketplace aan te maken. Als het ASIN nog niet bestaat in de secundaire marketplace, probeert Amazon de productvermelding op die marketplace voor je aan te maken.

  • Als een productpagina voor het ASIN niet bestaat in de taal van de secundaire marketplace, gebruikt Amazon de inhoud van de productpagina van een marketplace waar het ASIN al bestaat als broninhoud voor de vertalingen. Daarnaast gebruikt Amazon de aanbiedingsgegevens die je in MMT hebt opgegeven voor de secundaire marketplace om je aanbieding op die marketplace aan te maken of te bewerken. Het is mogelijk dat Amazon vanwege wettelijke en nalevingsredenen geen gegevenspagina namens jou aan kan maken in een secundaire marketplace.
  • Als het product wel bestaat als ASIN in de Amazon-catalogus in de secundaire marketplace, vertaalt Amazon je productgegevens niet voor gebruik op de productpagina in de secundaire marketplace.

Kan ik met MMT mijn gegevenspagina voor meerdere marketplaces verbeteren?

Ja. Wanneer je je productgegevens in de loop van de tijd op de home-marketplace bijwerkt, worden je bijgewerkte productgegevens vertaald in de talen van de secundaire marketplaces en bijgewerkt op de productpagina's op die marketplaces. Houd er rekening mee dat als je je eigen vertaalde inhoud rechtstreeks op een secundaire marketplace verstrekt met behulp van een andere tool voor productvermeldingen, die content voorrang heeft op huidige of toekomstige vertalingen die door Amazon worden uitgevoerd.

Moet ik alle producten in mijn sjabloon vermelden op elke marketplace in de sjabloon?

Nee. Voor elke SKU kun je aanbiedingsgegevens verstrekken voor alle marketplaces waarin je je item wilt aanbieden. Elke SKU kan worden vermeld in een of meerdere marketplaces in de sjabloon. De rood gemarkeerde cellen zijn alleen vereist als je deze in die marketplace wilt vermelden.

Moet ik, voordat ik de MMT indien, controleren of de productpagina voor een ASIN bestaat op elk van de secundaire marketplaces?

Nee. Als de gegevenspagina in een secundaire marketplace bestaat en je waarden voor de secundaire marketplace opgeeft voor de prijs en de valuta in MMT, maakt Amazon de aanbieding voor het ASIN aan op de secundaire marketplace. Als de gegevenspagina niet bestaat in de secundaire marketplace, probeert Amazon namens jou de gegevenspagina aan te maken.

Hoelang duurt het voordat Amazon ASIN-codes aanmaakt op secundaire marketplaces?

Het maken van een productpagina met je aanbieding kan tot 48 uur duren, maar wordt meestal binnen 24 uur voltooid. Wanneer je waarden opgeeft voor de prijs en de valuta voor een secundaire marketplace, geef je de intentie om producten in die marketplace aan te bieden en probeert Amazon de productvermelding op die marketplace voor je aan te maken. Het is mogelijk dat Amazon vanwege wettelijke en nalevingsredenen namens jou geen productpagina aan kan maken. We raden je aan Voorraad beheren voor de secundaire marketplace na 48 uur meteen te controleren om er zeker van te zijn dat je productvermeldingen zijn gemaakt.

Waar kan ik meer informatie vinden over het Amazon-beleid voor productvermeldingen voor elke marketplace?

Ga voor meer informatie naar de pagina Beperkingen betreffende categorie, product en inhoud van Amazon .

Laat het Verwerkingsoverzicht op de pagina Producten toevoegen via uploaden mij weten of de productpagina na indiening in elk van de secundaire marketplaces bestaat?

Ja. Voor elke SKU in je MMT waarvoor de productpagina niet bestaat in een secundaire marketplace en waarvoor je een prijs hebt opgegeven, bevat het verwerkingsoverzicht een bericht waarin wordt aangegeven dat Amazon namens jou de productpagina probeert aan te maken. Omdat het verwerkingsoverzicht wordt gegenereerd voordat het proces voor het aanmaken van productpagina's op secundaire marketplaces is voltooid, bevat het verwerkingsoverzicht geen informatie over de status van het aanmaken van productvermeldingen op secundaire marketplaces.

Waar kan ik na het indienen van MMT de status van het aanmaken van een gegevenspagina op de secundaire marketplaces zien?

Ga naar het menu Voorraad in de navigatiebalk bovenaan en selecteer Voorraad beheren. Zoek de SKU die je wilt controleren en klik in de rechterkolom op Bewerken. Scrol op het tabblad Aanbieding omlaag op de pagina om de status van het ASIN in elke marketplace te vinden. Als Amazon je productvermelding nog aan het vertalen is, wordt dit weergegeven als 'In behandeling'. Als de vertaling niet kan worden voltooid, wordt dit ook weergegeven.

Welke kenmerken moet ik in mijn sjabloon opgeven om de kans te vergroten dat het aanmaken van een productpagina in secundaire marketplaces succesvol is geweest?

Naast het verstrekken van waarden voor alle vereiste kenmerken, raadt Amazon je aan waarden op te geven voor nalevingskenmerken zoals power_plug_type. Houd er rekening mee dat deze kenmerken niet van toepassing zijn op alle producttypen en marketplaces, en daarom mogelijk niet voor alle producttypen in de sjabloon voorkomen.

Als Amazon geen productpagina voor mijn ASIN in een secundaire marketplace kan aanmaken nadat ik MMT heb ingediend, betekent dit dat ik het product niet mag verkopen op die marketplace?

Je moet je houden aan alle toepasselijke wetten bij het aanbieden en verkopen van producten op Amazon, ook aan toepasselijke wetgeving in elk rechtsgebied waarin je producten worden verkocht. Als je vaststelt dat je een product mag verkopen in een marketplace waarvoor MMT niet heeft geleid tot het aanmaken van een productpagina, kun je de productpagina aanmaken met behulp van een andere tool voor productvermeldingen, zoals een productvermeldingssjabloon voor één marketplace of de workflow voor interactieve productvermeldingen.

Hoe kiest Amazon de broninhoud die moet worden gebruikt voor vertalingen bij het aanmaken van een gegevenspagina voor een ASIN in een secundaire marketplace?

Als de productpagina van je product niet wereldwijd in een Amazon-marketplace bestaat voordat je MMT indient, gebruikt Amazon de content die je in MMT voor de home-marketplace opgeeft als bron voor vertalingen wanneer je de productpagina op de secundaire marketplace probeert aan te maken. Als je het ASIN al op meerdere marketplaces hebt aangemaakt en je accounts aan die marketplaces hebt gekoppeld, gebruikt Amazon bijdragen van een van de marketplaces waarin je een productvermelding hebt voor ASIN als broninhoud voor de vertalingen.

Kan ik MMT gebruiken om waarden op te geven voor opsommingstekens in mijn home-marketplace en Amazon deze waarden laten vertalen die moeten worden toegevoegd aan mijn aanbiedingen in de andere Europese marketplaces voor bestaande ASIN-codes?

Nee. Productgegevens in MMT worden niet vertaald en bijgedragen aan het ASIN in een secundaire marketplace als de productpagina al in de secundaire marketplace bestaat op het moment dat je MMT indient. Vertaling en bijdrage van productgegevens aan een secundaire marketplace vindt alleen plaats in het scenario dat het ASIN niet bestaat op de secundaire marketplace op het moment van MMT-indiening.

Hoe wordt de lijst met selecteerbare marketplaces bepaald op de pagina Producten toevoegen via uploaden?

In de lijst staan alle marketplaces waarin je bent geregistreerd en waarin je productvermeldingen kunt maken. Je moet je accounts hebben gekoppeld om toegang te krijgen tot marketplaces buiten een regio zoals Europa of Noord-Amerika.

Kan ik meerdere home-marketplaces hebben?

Ja, je kunt MMT downloaden en indienen in elke marketplace waarvoor je gemachtigd bent om producten in bulk te vermelden. De home-marketplace wordt niet bepaald door een accountinstelling, maar wordt bepaald door de marketplace waarin je je MMT downloadt en indient.

Kan ik MMT gebruiken om voor elke marketplace een unieke set productafbeeldingen te bieden?

Nee, MMT biedt deze mogelijkheid niet. De productafbeeldingen die je in MMT opgeeft, worden voor alle marketplaces gebruikt.

Kan ik MMT gebruiken om mijn eigen vertalingen te verstrekken voor belangrijke productkenmerken, zoals opsommingstekens voor productkenmerken?

Nee, MMT biedt deze mogelijkheid niet. Als je je eigen vertaalde productinhoud voor secundaire marketplaces wilt opgeven, gebruik je voor elke marketplace een sjabloon voor één marketplace of de workflow voor interactieve productvermeldingsinformatie voor elke marketplace.

Hoe kan ik de vertaalde content op secundaire marketplaces bekijken en bewerken?

Selecteer de marketplace waarvoor je de vertaalde inhoud wilt bekijken met behulp van de Marketplace-schakelaar bovenaan de pagina Seller Central. Je kunt de vertaalde inhoud vervolgens bekijken en bewerken door naar de pagina Voorraad beheren te gaan in het menu Voorraad en op Bewerken te klikken voor de SKU die je wilt wijzigen. Als je de vertaling met je eigen content wilt overschrijven, kun je content indienen in het tekstvak voor het kenmerk.

Wat is het verschil tussen Internationale productvermeldingen maken (BIL) en MMT? Waarom zou ik het ene of het andere gebruiken?

  • BIL wordt meestal gebruikt om alle productvermeldingen in een account van de ene marketplace met de andere te synchroniseren. De MMT probeert alleen aanbiedingen aan te maken op secundaire marketplaces voor ASIN-codes die je hebt aangegeven op die marketplace te willen vermelden door een prijs op te geven voor de marketplace in MMT.
  • BIL stelt prijzen in op basis van regels (bijvoorbeeld hetzelfde als source marketplace), terwijl MMT de marketplace-specifieke prijzen gebruikt die je voor elke SKU opgeeft.
  • BIL werkt voortdurend de prijzen in secundaire marketplaces bij op basis van wijzigingen in de wisselkoers, terwijl de prijzen in MMT statisch zijn.
  • BIL vereist dat je een source marketplace definieert waaruit je catalogus wordt gekopieerd, en een target marketplace. MMT kan elke marketplace waarvoor je gemachtigd bent om producten in bulk aan te bieden gebruiken als source marketplace.

Hoe beïnvloedt het indienen van MMT de instellingen van mijn ASIN-codes in BIL?

Je kunt zowel BIL als MMT gebruiken. Maar als je een SKU hebt waarvan de prijs voor een bepaalde marketplace wordt gedefinieerd met behulp van een BIL-prijsregel, wordt de BIL-prijsregel uitgeschakeld voor die SKU in de target marketplace als je een prijs opgeeft in MMT of een andere tool voor productvermeldingen voor die marketplace en SKU. Als je wilt terugkeren naar het gebruik van de BIL-prijsregel, moet je dit ASIN uit de BIL-uitsluitingslijst voor die marketplace verwijderen via de pagina Internationale productvermeldingen maken in Seller Central. Als je daarentegen eerder de prijs voor een ASIN in een marketplace hebt opgegeven met behulp van MMT en je vervolgens een BIL-verbinding met die marketplace aanmaakt als target marketplace, prevaleert de BIL-prijsregel die is gedefinieerd bij het instellen van de BIL-verbinding boven de prijs die eerder in MMT is opgegeven.

Moet ik autorisatie aanvragen om op elke marketplace in mijn productcategorie te verkopen?

Je moet voor de meeste goedkeuringen afzonderlijk goedkeuring aanvragen voor elke marketplace.

Hoe kan ik marketplace-specifieke fouten zien bij het indienen van mijn productvermelding?

Marketplace-specifieke fouten voor aanbiedingsgegevens die je in MMT opgeeft, worden weergegeven in het verwerkingsoverzicht dat Amazon verstrekt nadat je je sjabloon hebt ingediend. Als de fouten het aanmaken van SKU niet verhinderen, kun je de fouten ook bekijken door in te loggen bij Seller Central voor de marketplace die je wilt controleren en vervolgens je SKU te bekijken in Voorraad beheren.

Worden met de updatebewerking ook mijn reeds bestaande productgegevens op de secundaire marketplaces verwijderd en vervangen door vertaalde inhoud uit MMT?

Nee. De productgegevens voor je productvermelding op de secundaire marketplaces worden niet verwijderd. Het indienen van MMT heeft alleen invloed op de aanbiedingsgegevens (bijvoorbeeld de prijs) voor je productvermelding op de secundaire marketplace.

Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates