Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Terugvorderingen

Een terugvordering, oftewel een geschil over kosten, treedt op wanneer een kaarthouder contact opneemt met zijn bank om de kosten voor een bestelling op Amazon.nl te betwisten. Een terugvordering kan om verschillende redenen worden ingediend, variërend van niet-ontvangst van het product tot ongeoorloofd gebruik van de creditcard.

Zoals beschreven in onze Overeenkomst Amazon Services Business Solutions:

  • Je bent verantwoordelijk voor terugvorderingen die tegen je account zijn ingediend om servicegerelateerde redenen, zoals het niet ontvangen van het product.
  • Amazon is verantwoordelijk voor eventuele terugvorderingen rond frauduleuze betalingen, zoals gestolen creditcards of andere pogingen tot betalingsfraude.

Volg deze aanbevolen werkwijzes om terugvorderingsclaims te voorkomen:

  • Gebruik het bezorgadres dat Amazon aan jou heeft verstrekt. Je bent aansprakelijk voor geschillen die worden ingediend voor bestellingen die jij naar een ander bezorgadres stuurt.
  • Gebruik een verzendmethode met een geldig tracking-nummer.
  • Gebruik de bezorgingsbevestiging (handtekening vereist) voor goederen met een hoge waarde.
  • Maak een notitie van de datum waarop de bestelling is verzonden, de gebruikte verzendmethode en alle beschikbare verzendgegevens en bewaar deze minimaal 6 maanden na de besteldatum.
Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2021, Amazon.com, Inc. or its affiliates