Amazon verwijdert in het algemeen geen feedback van kopers, zelfs niet als deze ongerechtvaardigd is of als het probleem is opgelost. Zie Over de feedbackbeheerder voor meer informatie over het afhandelen van en reageren op feedback van kopers.
Er zijn echter enkele situaties waarin Amazon feedback van kopers verwijdert of doorstreept. In dergelijke situaties wordt de impact van de feedback verwijderd uit je feedbackbeoordeling en uit je Percentage defecte bestellingen (ODR) als je verzoek wordt ingewilligd.
Amazon verwijdert feedback alleen in de volgende gevallen:
De Acme Super-Widget mist de scherpte en snelheid van de Acme Ultra Widget.
Als het feedbackcommentaar echter slechts gedeeltelijk een productrecensie is maar ook feedback bevat over de service van de verkoper, wordt deze feedback niet verwijderd. Bijvoorbeeld:
De verzendservice van de koper was erg traag en de Acme Super-Widget mist de scherpte en snelheid van de Acme Ultra Widget.
Amazon zal feedback doorstrepen in het volgende geval:
Dit item is geleverd door Amazon en we nemen de verantwoordelijkheid voor deze fulfillment.
We raden je ten zeerste aan met kopers samen te werken om negatieve feedback op te lossen. Kopers kunnen hun feedback over een verkopertransactie bijwerken binnen 60 kalenderdagen vanaf de datum waarop ze de feedback oorspronkelijk hebben gegeven. Ze kunnen dit één keer doen voor elke verkopertransactie.
Als je van mening bent dat de feedback die je hebt ontvangen voldoet aan een van de bovenstaande criteria voor verwijdering, kun je de Feedbackbeheerder gebruiken om verwijdering ervan te verzoeken. Zie Over de Feedbackbeheerder voor meer informatie.