Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Hoe ga je in beroep tegen een A-tot-Z-garantieclaim?

Je hebt 30 kalenderdagen om een beroep aan te tekenen als een A-tot-Z-garantieclaim ('Claim') is toegekend ten gunste van de klant. Je krijgt de mogelijkheid om aanvullende informatie te verstrekken om de beslissing te betwisten.

Om beroep aan te tekenen tegen een claim:

1. Kies in het menu Prestaties de optie A-tot-Z-garantieclaims.

2. Klik op het tabblad Optie beroep aantekenen, zoek de relevante claim en selecteer Beroep aantekenen tegen beslissing.

3. Voer je opmerkingen in het tekstvak in en voeg alle informatie toe die ons kan helpen de claim en je positie over de vraag of deze moet worden toegekend beter te begrijpen.

4. Houd er rekening mee dat het tekstvak geen bijlagen ondersteunt. Als je documenten wilt bijvoegen, gebruik dan Berichten koper-verkoper om documenten bij te voegen en naar de koper te sturen. Vermeld daarnaast in je reactie A-tot-Z-garantieclaim dat je aanvullende informatie (bijvoorbeeld een geldig bezorgingsbewijs, of POD) hebt bijgevoegd in Berichten koper-verkoper.

5. Wanneer je klaar bent, selecteer je Indienen.

Als we vaststellen dat aanvullende informatie vereist is tijdens ons onderzoek, nemen we contact met je op via e-mail. Je moet binnen 48 uur op alle informatieverzoeken reageren. Ga voor meer informatie over het reageren op claimmeldingen naar Hoe te reageren op een melding van een A-tot-Z-garantieclaim.

Ga voor meer informatie over claims naar Over de A-tot-Z-garantieclaims van Amazon.

Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2021, Amazon.com, Inc. or its affiliates