Als je de Buy Box wilt winnen, moet je eerst controleren of zowel jij als je productvermeldingen hiervoor in aanmerking komen.
Als je in aanmerking komt voor het winnen van de Buy Box, garandeert nog niet dat je deze wint. Er zijn wel een aantal dingen die je kunt doen om je kansen te vergroten.
Er zijn een paar manieren om de prijzen van je items te controleren en ervoor te zorgen dat deze concurrerend zijn.
Verkopers die snellere verzendopties bieden, winnen eerder de Buy Box. Je kunt de voor jou beschikbare opties opzoeken in Verzendinstellingen.
We meten de klantenservice op verschillende manieren en je kunt je accountstatus controleren om te zien hoe je presteert. Hoewel bepaalde statistieken, zoals Percentage defecte bestellingen, Annuleringspercentage, en Percentage vertraagde verzendingen zwaarder kunnen wegen bij het bepalen van de Buy Box-status, houden we hier rekening met alle beschikbare statistieken.
Het blijven monitoren van alle aspecten van je accountstatus is een geweldige manier om ervoor te zorgen dat je werkt aan het winnen van de Buy Box en om het respect en vertrouwen van je klanten te verdienen.
Je kunt de Buy Box niet winnen als je product niet op voorraad is. Houd je voorraad bijgewerkt en plan vooruit voor producten die snel verkopen.
De Amazon-verkoopcoach kan je waarschuwingen tonen voor producten met lage voorraad of die niet meer op voorraad zijn, zodat je in real time kunt weten wanneer het tijd is om voorraad in te slaan.
Productvermeldingen die de Buy Box niet winnen, komen in aanmerking voor plaatsing in het vak Meer koopkeuzes, maar houd er rekening mee dat Amazon geen garantie biedt voor plaatsing.