Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Voorraad in bulk verwijderen

Je kunt een bulk-verwijderingsopdracht indienen door een door tabs gescheiden lijst met items te uploaden. Zie voor meer informatie over het proces van verwijderingsopdrachten Voorraad verwijderen (overzicht).

Verwijderingskosten worden in rekening gebracht per verwijderd item. Zie voor meer informatie FBA verwijderings- en afvoerkosten

Sjabloon voorraadbestand

Je kunt een sjabloon downloaden voor het maken van je bulk-verwijderingsopdracht via de pagina Documenten verwijderingsopdracht uploaden. Het sjabloon omvat:

  • Instructies voor het gebruik van het sjabloon
  • Definities voor elke kolom in het sjabloon
  • Voorbeelden voor elke kolom in het sjabloon
  • Lijst voor verwijderingsverzoek met de items die je wilt verwijderen
  • Lijst met fouten om fouten te identificeren die kunnen optreden wanneer je de lijst probeert te uploaden

Het maximum aantal items dat je in de lijst kunt opnemen is 1000.

Je voorraadbestand uploaden

Nadat je de lijst hebt voltooid, kun je je verzoek indienen op de pagina Documenten verwijderingsopdracht uploaden.

  1. Klik onder Bestand verwijderingsopdracht voorbereiden op Sjabloon downloaden. Volg de instructies in de werkmap om de lijst met items voor het verwijderingsverzoek te voltooien. Controleer de tabbladen Instructies, Gegevensdefinities verwijdering en Voorbeelden in de werkmap voordat je de lijst in het tabblad Verwijderingsverzoek voltooit.
  2. Wanneer je de lijst in het tabblad Verwijderingsverzoek hebt voltooid, klik je op Bestand en vervolgens op Opslaan als. Blader naar de locatie waar je het bestand wilt opslaan. Selecteer in de vervolgkeuzelijst Opslaan als type vervolgens Tekst.
  3. Voor het indienen van je verwijderingsopdracht klik je onder Bestand verwijderingsopdracht uploaden op Bladeren. Blader naar de locatie waar je het door tabs gescheiden verwijderingsverzoek hebt opgeslagen en klik op Openen. Klik onder Bestand verwijderingsopdracht uploaden op Nu uploaden.
    Tip: Upload een testbestand met slechts één item om te controleren of je je verzoek kunt uploaden.
  4. Onder Status en geschiedenis van het bestand bekijken kun je de resultaten bekijken van je laatste tien (10) geüploade verwijderingsverzoeken, inclusief datum, tijd, batch-ID en status. Klik op de knop Vernieuwen om de meest recente resultaten te zien. Als je fouten tegenkomt, klik je op Verwerkingsoverzicht bekijken om de gegevens weer te geven. Dit overzicht helpt je bij het oplossen van eventuele fouten. Nadat de fouten zijn opgelost, ga je naar stap 2 en upload je het bestand opnieuw.

Er zijn bepaalde fouten die niet worden gedetecteerd bij het uploaden van een verwijderingsverzoek. Als je je bestand hebt kunnen uploaden, maar fouten ziet op het moment dat je de voortgang van je verzoek wilt controleren, is waarschijnlijk een van de volgende fouten opgetreden:

  • Serviceniveau-overeenkomst voor bezorging niet beschikbaar   Bezorging op een specifieke postcode is niet beschikbaar
  • SKU niet herkend   Als de SKU niet wordt herkend, verschijnt deze in je verkopersaccount als een bestelling die niet kan worden verwerkt
  • SKU OOS ('niet op voorraad') Als een SKU niet op voorraad is (Out Of Stock), treedt er een fout op
  • Meer dan 1000 SKU-codes   Als er meer dan 1000 SKU-codes in de lijst staan, kan het verzoek een time-out-fout ondervinden voordat het kan worden aangemaakt

Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2021, Amazon.com, Inc. or its affiliates