Productassortiment en klanttevredenheid zijn van essentieel belang voor het succes van Amazon. Verkopers kunnen de kwaliteit van de Amazon-catalogus in zijn geheel verbeteren door product-ID's voor hun productvermeldingen aan te bieden die de norm zijn in de sector. Doordat het vertrouwen wordt bevorderd in het assortiment dat in de Amazon-catalogus wordt afgebeeld, wordt een hoogwaardige ervaring voor klanten gegarandeerd.
De meeste categorieën vereisen dat verkopers een product-ID gebruiken om nieuwe productpagina's en productvermeldingen te creëren. Het specifieke GTN (Global Trade Item Number) dat vereist is voor het creëren en vergelijken van productpagina's varieert per categorie, hoewel EAN- of UPC-codes het meest worden gebruikt. De vereisten van elke categorie, met inbegrip van uitzonderingen en vrijstellingen indien beschikbaar, zijn samengevat in de tabel op de pagina Overzicht van categorievereisten voor product-ID's.
De product-ID gebruiken voor het maken van nieuwe productpagina's is een belangrijk element voor het garanderen van een hoogwaardige ervaring voor klanten. Het gebruik van standaard-ID's maakt het ook gemakkelijker voor andere verkopers om latere gegevensbijdragen aan productpagina's te leveren.
Voor categorieën wordt vereist dat verkopers een Global Trade Identification Number (GTIN) gebruiken, zoals een EAN
We verifiëren de authenticiteit van product-ID's door de GS1-database te controleren. EAN-/UPC-codes die niet overeenkomen met de informatie die door GS1 wordt verstrekt, worden als ongeldig beschouwd. We raden je aan je product-ID rechtstreeks van GS1 te verkrijgen (en niet van andere derden die EAN-/UPC-licenties verkopen) om ervoor te zorgen dat de juiste informatie wordt weerspiegeld in de GS1-database.