Het annuleringspercentage (CR) is het percentage van het totale aantal bestellingen dat gedurende een bepaalde periode van 7 dagen door de verkoper is geannuleerd. Het annuleringspercentage is alleen van toepassing op door de verkoper verzonden bestellingen.
Deze statistiek omvat alle geannuleerde bestellingen en items die door de verkoper zijn geïnitieerd, behalve de annuleringen die door de klant zijn aangevraagd via de opties voor bestelling annuleren in zijn of haar Amazon-account. Bestellingen of items in behandeling die door de klant rechtstreeks op Amazon worden geannuleerd, zijn niet inbegrepen.
In ons beleid raden we verkopers aan om een annuleringspercentage van minder dan 2,5% te handhaven om op Amazon te mogen verkopen. Een annuleringspercentage boven 2,5% kan resulteren in deactivering van de mogelijkheid om bestellingen te verzenden als verkoper.
We volgen je productvermeldingen met door de verkoper geannuleerde bestellingen nauwlettend en kunnen de aanbieding verwijderen als er een geschiedenis is van door de verkoper geannuleerde bestellingen of twee opeenvolgende door de verkoper geannuleerde bestellingen voor bestellingen die in de afgelopen 30 dagen zijn geplaatst. Je kunt aanbiedingen opnieuw activeren door de volgende stappen te ondernemen:
Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat producten die je op Amazon vermeldt op voorraad zijn en beschikbaar zijn om te leveren. Wanneer je een bestelling of items binnen de bestelling annuleert vóór de fulfillment, is dit meestal omdat het product niet op voorraad is. Een bepaald percentage voorraadtekorten kan onvermijdelijk zijn in de normale praktijk, maar we verwachten dat je probeert dergelijke problemen tot een minimum te beperken. Hoge annuleringspercentages zijn een probleem dat van invloed kan zijn op je vermogen om op Amazon te verkopen. Op korte termijn heeft het ook een negatieve invloed op je bedrijfsresultaat, omdat een niet-verwerkte bestelling of item verloren omzet voor je bedrijf is.
Een beslissing om een bestelling niet uit te voeren voorafgaand aan de verzendbevestiging, wordt behandeld als een geannuleerde bestelling. Zodra verzending van een bestelling is bevestigd, wordt een beslissing om een retourzending te accepteren of een item niet te verzenden behandeld als een terugbetaling.
Je annuleringspercentage bekijken en je overzicht downloaden: