Als je je voorraad wilt verwijderen uit een Amazon fulfillment center, moet je een verwijderingsopdracht indienen. Je kunt verwijderingsopdrachten gebruiken om overtollige voorraad te beheren, inclusief voorraad:
Je kunt een aanvraag indienen om de voorraad die je in Amazon fulfillment centers hebt opgeslagen, naar je terug te laten sturen of te laten verwijderen met een van de volgende methoden:
Verwijderingskosten worden in rekening gebracht per verwijderd item. Zie FBA verwijderings- en afvoerkosten voor meer informatie.
Het kan 10-14 dagen duren voordat de voorraad van je verwijderingsopdracht vanuit het fulfillment center wordt verzonden, en tot 30 werkdagen of meer tijdens de periode rond de feestdagen (Prime Week, oktober, november en december). Je ontvangt binnen 45 dagen na de verwijdering een factuur.
Leverbare voorraad blijft beschikbaar voor aankoop totdat we deze hebben verwijderd. Als je niet langer wilt dat de productvermelding te koop is, sluit je deze. Zie Een productvermelding sluiten in Producten vermelden voor Fulfillment by Amazon.
We kunnen de voorraad in de volgende gevallen niet verwijderen:
Retourzendingen voor verwijderingsopdrachten kunnen niet worden:
Voor items die als gevaarlijke stoffen zijn geclassificeerd, kunnen alleen die stoffen die onder regelgevingsklasse voor transport van gevaarlijke stoffen (HTRC) 8 of 9 vallen, worden geretourneerd. Gevaarlijke items die niet als HTRC 8 of 9 zijn geclassificeerd, kunnen alleen worden verwijderd.
Zie Aanbieders van internationale retourzendingen om naar een adres buiten Europa te verzenden.
Wanneer je een aanvraag indient voor het naar je laten terugsturen van voorraad, wordt deze verpakt in het fulfillment center en verzonden naar het door jou opgegeven adres. De voorraad kan worden verzonden in meerdere verzendingen en via meerdere transportdiensten als de items zich in verschillende fulfillment centers bevinden.
Voorraaditems die naar het fulfillment center zijn verzonden in casepacks, worden als afzonderlijke items geretourneerd en verpakt in dozen of pallets, naargelang de aard van de verzending.
We kunnen een eenmaal ingediende verwijderingsopdracht annuleren als de voorraad niet beschikbaar is voor verwijdering. De voorraad kan bijvoorbeeld deel uitmaken van een lopende bestelling.
Als we een verwijderingsopdracht annuleren, moet je opnieuw een aanvraag indienen. Als we ook de tweede aanvraag annuleren, moet je contact opnemen met de Ondersteuning voor verkopers.
Als je een ingediende verwijderingsopdracht wilt annuleren, raadpleeg je Voorraad verwijderen uit een fulfillment center.