Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Bestellingen terugbetalen

Voordat je een terugbetaling doet, moet je het volgende overwegen:

  • Nadat je een retouraanvraag hebt geautoriseerd, kun je wachten tot je het product van de koper hebt ontvangen voordat je een terugbetaling doet. Als je wilt, kun je de koper toestaan het product te houden, zelfs als je besluit om een terugbetaling te doen. Als je automatische terugbetalingen zonder retourzending wilt instellen voor retourzendingen die voldoen aan bepaalde criteria, ga je naar Terugbetalingen zonder retourzending.
  • Als de koper het item aan je retourneert in een toestand die afwijkt van de staat waarin je het hebt verzonden, heb je de optie om een gedeeltelijke terugbetaling te doen. Als je besluit een gedeeltelijke terugbetaling te doen, raden wij je aan dit vooraf aan de koper uit te leggen om misverstanden of een mogelijke A-tot-Z-garantieclaim te voorkomen.
  • Als je het item nauwkeurig hebt beschreven en vermeld, maar de koper het gewoon niet meer wil, heb je de optie om een terugbetaling uit te voeren zonder de verzendkosten terug te betalen.

Belangrijk: Je bent nog steeds verplicht om een terugbetaling binnen twee werkdagen na ontvangst van een retourzending uit te voeren.

Zie Retourzendingen beheren voor meer informatie.

Zie Terugbetalingsfouten hieronder als je per ongeluk het verkeerde bedrag of de verkeerde bestelling hebt terugbetaald.

Je kunt Concessies uitvoeren naast of als een alternatief voor het terugbetalen van bedragen van bestellingen.

Afhankelijk van het type terugbetaling dat je wilt uitvoeren, raadpleeg je:

Fouten bij terugbetaling

Zolang een terugbetaling de status In behandeling heeft, kun je deze annuleren door te klikken op Terugbetalingen annuleren. Als je deze link niet ziet, is de terugbetaling vrijgegeven aan de koper en kan die niet worden geannuleerd.

In dit geval kun je contact opnemen met de koper om te zien of deze toestemming geeft om het bedrag opnieuw van zijn of haar creditcard af te laten schrijven door Amazon.

Als de koper ermee akkoord gaat, vraag hem of haar dan contact op te nemen met de Amazon-klantenservice om het opnieuw in rekening brengen van de kosten aan te vragen.

Notitie: We kunnen het bedrag van de bestelling alleen van de creditcard van de koper afschrijven als we het verzoek rechtstreeks van de koper ontvangen.

Zodra het bedrag opnieuw van de creditcard van de klant is afgeschreven, verschijnt dit als een tegoed in jouw Betaalaccount.

Als je een terugbetaling annuleert, stellen we de koper niet op de hoogte. We informeren kopers alleen over terugbetalingen die daadwerkelijk zijn vrijgegeven.

Cadeaubonnen

Als een Amazon-cadeaubon is gebruikt om een bestelling volledig of gedeeltelijk te betalen, verwerk je de terugbetaling zoals je normaal doet. Het cadeaubongedeelte van de terugbetaling wordt teruggestort op het Amazon-account van de koper en kan vervolgens worden gebruikt voor een toekomstige aankoop.

Notitie: De oorspronkelijke vervaldatum van de cadeaubon is nog steeds van toepassing.
Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2021, Amazon.com, Inc. or its affiliates