Klik op SKU-lijst downloaden om specifieke gegevens voor elke verzending weer te geven, inclusief bezorg- en verzendadressen en individuele SKU-codes die in de verzending zijn opgenomen.
Zie de volgende tabel voor meer informatie over elk veld in de SKU-lijst:
Koptekst downloaden | Beschrijving | Voorbeeld |
---|---|---|
Zending-ID | Versleutelde zending-ID van Amazon | FBAPMK5M |
Naam | De naam van je zending | FBA_DSCP_1 |
Plan-ID | Versleutelde plan-ID van Amazon voor je verzendplan | PLN1HN2F |
Verzenden naar | Het bezorgadres van je zending | Amazon.com, 4255 Anson Blvd, Whitestown, IN, US, 46075 |
Totaal SKU-codes | Het aantal producten in je zending | 4 |
Totaal aantal eenheden | Het totale aantal eenheden in je zending | 48 |
shipment-total-cases | Het totale aantal dozen in je verzending (alleen weergegeven voor per doos verpakte verzendingen) | 48 |
Verkoper-SKU | Stock Keeping Units (SKU's) van de verkoper zijn unieke reeksen letters of cijfers om je producten te identificeren. | AB-RED-8675309 |
Titel | De titel van je product | Toysmith bakgerei met antiaanbaklaag |
ASIN | ASIN‘s (Amazon Standard Identification Numbers) zijn unieke reeksen van 10 letters en/of cijfers om je producten te identificeren. ASIN-codes worden toegewezen door Amazon. Je vindt het ASIN op de productpagina. | B003ZYF3LO |
FNSKU | FNSKU's (Fulfillment Network Stock Keeping Units) zijn unieke ID‘s die door Amazon zijn toegewezen aan producten die zijn opgeslagen in en worden geleverd vanuit Amazon fulfillment centers. | X00000E5TX |
external-id | UPC, EAN of ISBN van je product | EAN: 0711219805304 of ISBN: 1565125645 |
Staat | De staat van je product. | Nieuw of Tweedehands-Goed |
Eenheden per case | Het aantal eenheden van het product per doos (alleen weergegeven voor per doos verpakte zendingen) | 1 |
Aantal cases | Het aantal dozen van het product in je verzending (alleen weergegeven voor per doos verpakte verzendingen) | 1 |
verzonden | Het totale aantal eenheden van je product in je zending | 12 |
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over de functies die kunnen worden uitgevoerd vanuit de Wachtrij voor verzending (Voorraad > FBA-verzendingen beheren) in Seller Central, inclusief hoe je de status van een zending kunt controleren en hoe je een zending kunt annuleren.
De Wachtrij voor verzending toont je zendingen naar Amazon fulfillment centers en de status van elke zending.
Hiervandaan kun je terugkeren naar de verzendworkflow om aan een verzending te werken of de voortgang van een verzending te traceren.
Hieronder vind je definities van de verschillende statussen die voor je zendingen kunnen worden weergegeven.
Status | Beschrijving | Beschikbare functies |
Bezig met zending: | Je bent begonnen met het invoeren van gegevens in de verzendworkflow maar je hebt nog niet alle gegevens ingevoerd. |
|
Klaar voor verzending: |
Je hebt de vereiste gegevens ingevoerd in de verzendworkflow. Je hebt nog niet geklikt op ˈMarkeren als verzondenˈ. Opmerking: Bij het filteren op ˈBezig met zendingˈ worden ook zendingen weergegeven die ˈKlaar voor verzendingˈ zijn. |
|
Verzonden: | Je hebt in de verzendworkflow geklikt op ˈMarkeren als verzondenˈ. |
|
Onderweg: | De transportdienst heeft gemeld dat de zending onderweg is naar een van onze fulfillment centers of er is een afspraak gemaakt voor de bezorging (Minder dan vrachtwagenlading (LTL: 'Less than Truckload') en Volledige vrachtwagenlading (FTL: 'Full Truckload')). |
|
Bezorgd: | De transportdienst heeft gemeld dat de zending is bezorgd bij het fulfillment center. |
|
Ingecheckt: | Het fulfillment center heeft gemeld dat de zending is bezorgd en je voorraad wordt verwerkt voor fulfillment. |
|
Ontvangen: |
De inhoud van de zending wordt gescand en toegevoegd aan je Amazon Fulfills-voorraad. Opmerking: Het versturen van onjuiste aantallen kan ertoe leiden dat de zending tot 90 dagen de status ˈOntvangenˈ houdt. Niet-naleving van verzendvereisten, zoals bijvoorbeeld een streepjescode die naar het verkeerde item verwijst, etiketteringsproblemen of problemen met producten waarvoor beperkingen gelden, kan de verwerking van je zending vertragen. |
|
Gesloten: | De volledige voorraad van je verzending is verwerkt en beschikbaar voor fulfillment, of er zijn 60 dagen verstreken zonder activiteit waardoor de verzending automatisch is gesloten. |
|
Geannuleerd: | Je hebt de zending geannuleerd. Als de zending op dat moment de status Onderweg, Bezorgd, Ingecheckt of Ontvangen had, zul je ervoor moeten zorgen dat de niet-ontvangen voorraad naar je wordt geretourneerd. |
|
Verwijderd: | Je hebt de zending verwijderd. |
|
Fout: | Er is iets fout gegaan met je zending. Gebruik het formulier onder Contact voor meer informatie. |
|
Totdat de zending is ontvangen, heb je de mogelijkheid om wijzigingen aan te brengen zoals hierboven vermeld. Alle zendingen kunnen worden geannuleerd, met uitzondering van zendingen die al Gesloten zijn.
Als je ontdekt dat wat je hebt verzonden niet overeenkomt met wat je hebt ingevoerd in de verzendworkflow, kun je je zending bewerken tot aan het moment dat deze is ontvangen in het fulfillment center. Volg vanuit de Wachtrij voor verzending de volgende stappen.
Je kunt een verzending verwijderen of annuleren zolang de status niet ˈGeslotenˈ is. Als je je voorraad al hebt verzonden, maak dan afspraken met de transportdienst zodat deze de zending retourneert of op een andere locatie bezorgt.
Vanuit de Wachtrij voor verzending kun je een verzending verwijderen (annuleren).
Zodra een zending is verwijderd of geannuleerd, kan deze niet opnieuw worden geopend.
Wanneer je zending de status ˈOntvangenˈ heeft, kun je controleren of je voorraad is ontvangen door de ontvangen aantallen te controleren in het Overzicht van de verzendworkflow. Als er een discrepantie in de zending is, behoudt deze de status ˈOntvangenˈ totdat de discrepantie is gecorrigeerd. De discrepantie kan om een van de volgende redenen zijn:
Als het langer dan drie werkdagen geleden is dat je voorraad bij ons fulfillment center is bezorgd en deze nog steeds niet de status Gesloten heeft, kun je een ondersteuningsaanvraag indienen met behulp van het formulier onder Contact.
Nadat je je voorraad hebt verzonden, heb je de mogelijkheid om meldingen te ontvangen zodra je voorraad aankomt en wordt ingecheckt bij een Amazon fulfillment center. Er zijn drie soorten meldingen die je per e-mail kunt ontvangen.
Binnenkomende verzending Ingecheckt | Meldt dat een binnenkomende verzending is ingecheckt bij het fulfillment center van bestemming. |
Binnenkomende zending Ontvangen | Meldt dat voorraad van een binnenkomende zending wordt verwerkt in de voorraad van het fulfillment center van bestemming. |
Binnenkomende verzending Volledig ontvangen | Meldt dat de inhoud van een binnenkomende zending volledig is ontvangen in de voorraad van het fulfillment center van bestemming. |
Je kunt deze meldingen in- of uitschakelen. De standaardinstelling voor alle accounts is ˈIngeschakeldˈ. Je kunt de instellingen wijzigen door naar Seller Central > Instellingen > Opties voor meldingen te gaan.
Je kunt een zending wijzigen tot aan het moment dat deze in het fulfillment center is ontvangen. Klik in de Wachtrij voor verzending op Naam van zending of op de knop ˈBezig met zendingˈ/ˈBekijken en tracerenˈ. Dit brengt je direct terug in de verzendworkflow op de plek waar je was gebleven.