Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Ontbrekende productafbeeldingen

De meest voorkomende reden dat afbeeldingen niet op Amazon worden weergegeven, is dat ze niet voldeden aan de vereisten voor productafbeeldingen van Amazon en daardoor bij het uploaden of na het uploaden van de site zijn verwijderd.

Please note: Het kan 24 uur duren voordat nieuwe afbeeldingen op Amazon verschijnen, maar de meeste afbeeldingen zullen binnen 15 minuten verschijnen.

Problemen met afbeeldingen in Seller Central oplossen

Met de functie Een product toevoegen kun je tijdens het maken van een nieuw product een productafbeelding uploaden. Nadat je een product hebt gemaakt, kun je de functie Voorraad beheren gebruiken om een nieuwe productafbeelding in te voeren.

Als je een van deze functies gebruikt om je producten te beheren, ga je als volgt te werk:


  1. Klik op de link Voorraad en klik vervolgens op Voorraad beheren.
  2. Zoek het product met de ontbrekende afbeelding.
  3. Klik op de productnaam.
    Notitie: De productpagina verschijnt.
  4. Staat je productafbeelding op deze pagina? Zo ja, sla deze stap dan over. Zo nee, raadpleeg dan het onderstaande gedeelte over contact opnemen met Amazon Services voor technische ondersteuning.
  5. Heb je je afbeelding voor dit product in de afgelopen 24 uur ingediend? Als het meer dan 24 uur geleden is, sla je deze stap over. Als het minder dan 24 uur geleden is, kan het zijn dat we je afbeelding aan het verwerken en voorbereiden zijn voor weergave op Amazon. De afbeelding zou binnen 24 uur na indiening moeten verschijnen.
  6. Het kan zijn dat je je afbeelding niet correct hebt ingediend of dat deze niet aan de vereisten voor productafbeeldingen van Amazon voldoet. Als je afbeelding niet aan de normen voldoet, moet je de afbeelding wijzigen. Klik vervolgens in het gedeelte Productinformatie invoeren op Afbeelding indienen en volg de aanwijzingen op het scherm om een nieuwe afbeelding in te dienen die aan de normen voldoet. Als niet duidelijk is waarom je afbeelding ontbreekt, raadpleeg je het onderstaande gedeelte over contact opnemen met Amazon Services voor technische ondersteuning.

Problemen met afbeeldingen oplossen met voorraadbestanden

Met een voorraadbestand kun je opgeven op welke locatie Amazon een kopie van je productafbeeldingen kan ophalen. Fouten in je voorraadbestand kunnen ertoe leiden dat Amazon de productafbeeldingen niet kan ophalen.

In dit gedeelte worden veelvoorkomende fouten weergegeven die gerelateerd zijn aan de afbeelding:

Symptoom Reden Oplossing
Productafbeelding verschijnt niet op Amazon De meest voorkomende reden is eenvoudigweg dat de URL voor de afbeelding niet naar de afbeelding verwijst Controleer de URL van de afbeelding en dien de productafbeeldingenfeed opnieuw in.
Amazon wijst de afbeelding af. De meest voorkomende reden is dat de ingediende afbeelding een ongeldige indeling heeft. Amazon kan alleen afbeeldingen accepteren met een .jpg-, .tif- of .gif-indeling. Converteer het bestand naar .jpg, .tif of .gif, corrigeer de productafbeeldingenfeed en dien de productafbeeldingenfeed opnieuw in.
Notitie: Je moet een directe URL gebruiken. Een pop-up of URL-redirect wordt niet geaccepteerd en de upload wordt niet verwerkt.

Als je voorraadbestanden gebruikt om je producten te beheren, ga je als volgt te werk:

  1. Controleer de verwerkingsoverzichten van de voorraadbestanden op fouten. (Meer informatie)
  2. Wijzig je voorraadbestand om eventuele fouten in het verwerkingsoverzicht te corrigeren.
  3. Upload je gewijzigde voorraadbestand.
  4. Herhaal dit totdat er geen fouten meer in je voorraadbestand zitten.
  5. Het kan 24 uur duren voordat je afbeeldingen verschijnen.

Aanvullende technische ondersteuning aanvragen

Als je de bovenstaande stappen voor probleemoplossing hebt gevolgd en je productafbeeldingen nog steeds niet zichtbaar zijn, kun je contact opnemen met Ondersteuning voor verkopers van Amazon.

Zorg dat je bericht de volgende informatie bevat:

  • De stappen voor probleemoplossing die je al hebt genomen.
  • De methode die je gebruikt voor het beheren van je product- en voorraadgegevens.
  • Het ASIN voor elk product zonder productafbeelding.

Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2020, Amazon.com, Inc. or its affiliates