Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Verbeter je feedbackbeoordeling

Positieve feedback van kopers verbetert je Feedbackbeoordeling, en goede feedback begint vaak met een goede koperservaring. Ga naar de Feedbackbeheerder om je meest recente feedback en beoordelingen te bekijken.

Als je negatieve feedback ontvangt, moet je proberen de oorzaak van het probleem te achterhalen en aan een oplossing werken.

Als je bezorgd bent over onjuiste feedback, zie Kan Amazon feedback van kopers verwijderen?

Notitie: Je kunt geen kortingen of andere beloningen aanbieden in ruil voor positieve feedback of het verwijderen van negatieve feedback. Zie Verboden activiteiten en acties van verkopers voor meer informatie.

Aanbevolen werkwijze

Deze tabel geeft een overzicht van de aanbevolen werkwijzes voor het herkennen en oplossen van potentiële problemen die tot negatieve feedback kunnen leiden.

Probleem Mogelijke oorzaken Oplossingen
Niet voorradig Voorraad is niet beschikbaar
  • Geen nabestelde items weergeven.
  • Behoud een minimale drempel van voorraad.
  • Verwijder aanbiedingen die consequent niet op voorraad zijn.
Voorraadhoeveelheid is niet nauwkeurig
  • Verstuur voorraadupdate-feeds net zo vaak als dat er bestellingen binnenkomen via andere kanalen dan van Amazon, tot maximaal elke 15 minuten.
  • Zorg ervoor dat je Amazon-bestellingen snel verwerkt.
  • Bewaar speciale voorraad voor Amazon-bestellingen.
  • Als je tekstbestanden gebruikt, kun je voorraadupdates vereenvoudigen door 'update-delete' (update verwijderen) in te stellen op gedeeltelijke update en vervolgens alleen de SKU- en hoeveelheidsgegevens te gebruiken. De rest van de kolommen kan leeg worden gelaten.
Voorraad van dropshipper is niet bijgewerkt
  • Houd beschikbaarheid en verzendtijden nauwlettend in de gaten.
  • Synchroniseer je back-endsystemen om de beschikbaarheid en verzendtijden te controleren.
Late verzending Product duurt langer om te verzenden dan beloofd
  • Als je tekstbestanden gebruikt, stel je voor elke SKU een nauwkeurige doorlooptijd tot verzending in.
  • Als je de functie Een product toevoegen gebruikt, gebruik je hiervoor het veld verwerkingstijd.
  • Als je XML gebruikt, gebruik je het vertragingselement voor de afhandeling.
  • Breng kopers zo snel mogelijk op de hoogte van eventuele fouten en annuleer standaard het product of de bestelling.
  • Upgrade automatisch naar een versnelde verzendmethode als je een bestelling te laat verzendt.
  • Verwijder aanbiedingen die consequent te laat worden verzonden.
Koper heeft verzendmelding gemist
  • Stuur verzendgegevens met je fulfillment-feed.
Rommelige of gecompliceerde retourzendingen Je retourbeleid beperkt volledige terugbetalingen vóór 30 dagen
  • Geef volledige terugbetalingen van producten voor een standaard periode van 30 dagen.
Je retourbeleid is ingewikkeld, vaag of belastend
  • Controleer en verduidelijk de taal van het retourbeleid op je online Hulp-pagina's van Amazon.
  • Stroomlijn en vereenvoudig complexe processen voor retourzendingen waar mogelijk.
Product niet zoals beschreven Productafbeelding geeft de kenmerken niet nauwkeurig weer
  • Geef duidelijke afbeeldingen in de maximaal toegestane afbeeldingsgrootte.
  • Bied meerdere weergaven van een product voor een grondig en nauwkeurig beeld.
De grootte of het materiaal is anders dan verwacht
  • Zorg voor aangepaste maattabellen.
  • Vul de velden voor beschrijving en productafmetingen volledig in.
Verkeerde maat of verkeerd product Onjuist product verzonden
  • Controleer je processen voor het verpakken, pakken en verzenden van bestellingen op problemen die fouten veroorzaken.
  • Controleer of je SKU overeenkomt met het juiste product op Amazon.
Kwaliteit van het product Koper niet tevreden over de kwaliteit van het product
  • Beschrijf je product zorgvuldig. Gebruik geen uitdrukkingen als 'hoogwaardig' voor een product waarvan de beste eigenschap de lage prijs is.
  • Verwijder producten die consequent negatieve feedback opleveren.
  • Plaats gebruiksinstructies op de productpagina en bij verzending .
Probleem met de klantenservice Kopers kunnen je klantenservice niet bereiken
  • Zorg ervoor dat het telefoonnummer en e-mailadres van je klantenservice correct zijn op je online Hulp-pagina's van Amazon.
  • Gebruik korte, eenvoudig te typen e-mailadressen voor klantenservice.
  • Pas je spamfilter aan om ervoor te zorgen dat inkomende berichten van de koper niet als ongewenste berichten worden gecategoriseerd.
Kopers krijgen geen tijdige reacties
  • Bevestig elk telefoongesprek en elke e-mail binnen 24 uur.
Onnauwkeurige feedback Gelukkige kopers zijn niet gemotiveerd om feedback te geven
  • Stuur de koper slechts één beleefd verzoek om feedback nadat de verzending is ontvangen.
Onjuiste feedback
  • Neem contact op met kopers met slechts één beleefd verzoek om de feedback te verwijderen nadat hun probleem is opgelost.
Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2021, Amazon.com, Inc. or its affiliates